Avatar billede phliplip Nybegynder
18. marts 2008 - 11:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp min ven til en ny PC

Hej,

Jeg har lovet min ven at hjælpe ham med at finde en ny PC, eller finde ud af om det kan betale sig at opgradere hans nuværende.

Han skal primært bruge den til videoredigering af hjemmevideo, og til spil som Battlefield2 og BF2142.

Så spørgsmålet er om det kan betale sig at opgradere eller om han skal kigge sig om efter en ny. Og i må meget gerne komme med forslag til opgraderingen eller til den nye maskine.

Hans nuværende setup er; (nappet fra produkt ark)
http://h20195.www2.hp.com/V2/GetDocument.aspx?docid=0900a5a580d44df7&cc=dk&lc=da

Microsoft® Windows® XP Home Edition
Intel® Pentium® 4 processor 519K
1 GB DDR2-SDRAM
250 GB Seriel ATA harddisk (7200 o/m)
NVIDIA® GeForce™ 6200 Turbocache
256 MB skærmhukommelse
Dvd-brænder Double Layer ±r/±rw 16x maks.
10/100BT netværksstik
IEEE 1394 FireWire® interface
9-i-1 hukommelseskortlæser

Han har selv kigget på denne;
http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK40481

AMD LIVE! Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz)
3 GB DDR2 SD RAM
500 GB SATA harddisk 7200 rpm.
GeForce 8500 GT 512/1795 MB
DVD +/- brænder med LightScribe
WLAN 802.11 b/g, LAN 10/100
DVB-T/analog TV-tuner
Intel HD audio 7.1
Trådløæs tastatur og mus
20,1" Wide-XGA skærm (1680x1050)
Windows Vista Home Premium

Håber i vil hjælpe mig med at hjælpe ham :)

Mvh. Philip
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
18. marts 2008 - 12:21 #1
Jeg vil meget gerne hjælpe dig men jeg skal vide noget mere konkret f.eks:

- Budget
- Har han skærm
- Har han tastatur/Mus

Og til sidst, lad for ALT i verden være med at købe en færdigsamlet løsning som du f.eks selv linker til der (Computercity) Det ser altid billigt ud, men det er der en grund til...
Avatar billede rahlff Novice
18. marts 2008 - 15:53 #2
Jeg har gode erfaringer med pris/kvalitet fra www.topdata.dk tjek evt. der.!
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2008 - 08:05 #3
Fredsgaard: Jeg er helt enig med dig ang. færdig samlede løsninger! Derfor jeg skriver herinde :)

Hans budget er max. 7000! Han har skærm, han har tastatur og mus!
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2008 - 08:06 #4
Og så har han også den HP kasse som er et ATX, og der er DVD-brænder i, hvis vi tænker opgradering.
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2008 - 08:10 #5
Nu har jeg lige læst nærmere på hans nuværende setup.. ville han få noget ud af at smide et nyt Nvidia PCI-Express grafikkort, ny større PSU og 1gb mere ram i ? Eller ville CPU'en blive en flaske hals..
Avatar billede fredsgaard Nybegynder
19. marts 2008 - 17:40 #6
Var jeg ham ville jeg investere i følgende:

CPU:
Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz / 1333 MHz  1200.-

Grafikkort:
8800GT  1300.-

Bundkort:
ASUS P5KC AiLifestyle Series  800.-

Ram:
Corsair XMS2 DHX 2 x 2 GB 750.-

Strømforsyning:
Corsair HX620W  900.-

Kabinet:
Antec Performance One P182  900.-

Harddisk:
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB  650.-

Det bliver omkring 6500.- Og denne maskiner er SÅ meget bedre end den fra Computercity at du tror det er løgn.

Det her er simpelthen mit bedste bud :o)
Avatar billede phliplip Nybegynder
19. marts 2008 - 22:31 #7
Tusind tak fredsgaard, jeg vender det lige med ham og så vender jeg tilbage.
Avatar billede phliplip Nybegynder
01. april 2008 - 01:52 #8
Hej Fredsgaard,

Vi bestiller delene i dag eller i morgen, og systemet er stort set som du foreslog det.

Vi har tænkt os at smide 2gb DDR3 ram i - Hvad tænker du om det?

Skal vi ligge Xp eller Vista på den og skal det være 32 eller 64 bit?