Avatar billede stenovitz Praktikant
21. marts 2008 - 16:54 Der er 3 kommentarer

PC-opstart via tastatur/mus svigter periodisk

Hej

Jeg har et problem, der efterhånden irriterer mig grænseløst. Jeg har et kabinet hvor fronten somregel er lukket (af praktiske grunde), powerknappen sidder imidlertid indenfor fronten. Derfor har jeg sat powermanagement op i BIOS således, at jeg kan starte op via enten tastatur (mellemrumstast) eller mus (klik).

Denne funktion har det imidlertid med at strejke ret ofte, jeg vil sige næsten 50% af forsøgene nu! Jeg ved ikke, om det er mit bundkort der fejler (ASUS A7V-E), jeg skal sige, at jeg kører med seneste BIOS version. Det kan vel ikke være mit styresystem, evt. strømstyringen i dette? Jeg kører med WinXP MCE 2005.
Avatar billede zicon Nybegynder
21. marts 2008 - 21:13 #1
Hvis du slukker helt for strømmen til din pc, går der gerne et minuts tid før usb enheder har helt 'fat' igen.
Avatar billede stenovitz Praktikant
21. marts 2008 - 21:38 #2
OK! Men nu er det kun min mus, der er USB-forbundet, mit tastatur, som jeg normalt bruger til opstart er ved alm. kabling (har lige glemt, hvad det hedder).
Avatar billede zicon Nybegynder
21. marts 2008 - 21:52 #3
rs-232  :o)  standard.

Jeg ved desværre ikke hvad det ka skyldes så. Mine maskiner har jeg ikke haft problemer med. Men de har altid strøm, og ved ikke om almindelige stik 'smider kontakten' hvis de ikke har strøm (vel at mærke hvis du slukker for kontakten)