Avatar billede llslipknotll Nybegynder
22. marts 2008 - 01:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

radiator klikker!

Hej
jeg har det problem af min radiator klikker rigtig meget.
altså hvis man har haft den slukket i en time og fyre op på 3 ud af 5 så klikker den helt sindsygt i 2 min, derefter kommer der bare et par små klik hvert minut ca.
og det bliver så ved og ved for det meste indtil man slukker radiatoren, altså skruer ned for den.
Hvad filen kan der være ivejen? Siden den hele tiden klikker?
Avatar billede rynke10 Novice
22. marts 2008 - 02:52 #1
Luft.
Du skal udlufte radiatoren, så burde det holde op.
Sluk radiatoren og luk op for luftskruen. Husk at holde en spand under, da vandet er noget grønt stads der sviner. Bliv ved i lang tid, det er ikke nok at lukke et par liter ud hvis du skal have alt luften ud.

Det KAN også være beslagene der er monteret forkert, men så vil den kun give lyd når den varmes op. Den udvider sig jo lidt når den bliver varm og så kan den give sig i beslagene, hvilket kan give lidt lyd fra sig. Så burde den bare holde op når den er blevet varm.
Avatar billede keld40 Nybegynder
22. marts 2008 - 04:15 #2
Er det eget hus eller lejlighed. Hvis det er eget hus og lukket installation må du hellere checke om trykket er ok?
Avatar billede Jensen DK Novice
22. marts 2008 - 07:13 #3
Og man lukker ikke flere liter ud, så går trykket af systemet, samtidig kan det bare være metallet der snakker, jeg havde en rørbøjning der klikkede hele tiden, der måtte jeg sætte en tæpperest i klemme før den holdt op.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
24. marts 2008 - 23:10 #4
Det er i eget hus :).
og har fundet ud af det er efter ''opvarmningen'' den begynder af klikke.
Avatar billede llslipknotll Nybegynder
17. maj 2008 - 15:45 #5
klikker stadig
Avatar billede keld40 Nybegynder
31. juli 2009 - 18:20 #6
Ja, men når radiatoren så er holdt op "klikker" det vel ikke mere.
Dette er pga. udvidelse af selve radiatoren