Avatar billede jannie1962 Nybegynder
24. marts 2008 - 19:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder : Ingen print spool tilgængelig

Vi har en HP 500 PSC printer som vi ikke kan installere.

Vi kan godt scanne via denne, men absolut ikke printe. Vi har forsøgt at installere driveren via CD'en til windows xp, men får beskeden, at driveren er installeret ! - og ikke behøver at blive opdateret.

Jeg har været i printer indstillinger, men ingen printer er tilgængelig.

Jeg har prøvet Tilføj printer, men får nævnte besked : Ingen print spool er tilgængelig.

Og hvad betyder så det ? Og hvad gør man ved det ?

PC'en kan jo godt finde maskinen som sådan, idet jeg godt kan scanne, men bare ikke printe. Altså er alle kabler forbundet som de skal. Jeg kan lave et testprint direkte fra printeren, og det virker også fint.

Det eneste vi ikke kan, er at printe noget som helst ud fra PC til printer.

Ingen printer spooler er tilgængelig....

Hmm

Kan nogen oversætte dette til dansk, og evt. fortælle mig, på dansk, hvad jeg skal gøre ?

På forhånd tak

Jannie
Avatar billede nva Praktikant
24. marts 2008 - 20:11 #1
Prøv via kør' at skrive services.msc og se om 'Print spool' er startet - ellers start den og se om det hjælper.
Avatar billede nva Praktikant
24. marts 2008 - 20:15 #2
Hvis det ikke hjælper kan du måske bruge dette http://members.shaw.ca/bsanders/CleanPrinterDrivers.htm
Avatar billede jannie1962 Nybegynder
26. marts 2008 - 11:42 #3
Mange tak.

Det hjalp at "starte" printspool.
Havde bare aldrig hørt om det.

Tusind tak.
Nu er vi flere her der er MEGET glde ;-)

Mvh
Jannie
Avatar billede nva Praktikant
28. marts 2008 - 10:06 #4
Så lægger jeg lige et svar - glad for at det hjalp :D