Avatar billede mogenslj Nybegynder
25. marts 2008 - 11:40 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Opdatering af diverse drivere

Jeg har lige installeret en bærbar pc med Windows XP. I Enhedshåndtering er der 4 punkter med navnet "Ukendt enhed". Der er ingen info om, hvad det er, der mangler drivere.
I forbindelse med dette kunne jeg tænke mig at få opdateret alle drivere på min pc. Når jeg søger på nettet om opdatering fremkommer der forskellige tilbud - Driver Detective, DriverGuide o.s.v. - på opdatering. Når jeg har installeret programmet og skannet for opdateringer, skal der betales for medlemsskab. Er dette nødvendigt? I så fald: Hvilken er bedst og mest troværdig?
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
26. marts 2008 - 09:37 #1
Hej Mogens
Hvad hedder din maskine?, skulle meget gerne stå nede i bunden af bærbaren ved batteriet.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
26. marts 2008 - 14:37 #2
Hej, Kokomakoko.

Der står "1557/MS2141". Det siger jo ikke mig ret meget, men Google kommer frem til, at producenten er Aopen.
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
27. marts 2008 - 10:19 #3
Kan du give mig nogle specs? Hvilken type processor og RAM og harddisk størrelse?
Avatar billede mogenslj Nybegynder
27. marts 2008 - 14:41 #4
Jeg har gået ind på "Egenskaber" på de 3 "Ukendte enheder", jeg har tilbage. Alt, jeg kan finde der er følgende: 1) PCI-bus 1, enhed 0, funktion 0, 2) PCI-bus 0, enhed 31, funktion 6, 3) PCI-bus 2, enhed 6, funktion 0. Ved at annalysere med programmet "Driver Detective" finder jeg bl.a.:
Intel 82801BAM/CAM PCI-bro - 2448
Intel 82801DB/DBM  SMBUS-controller - 24C3
Intel 82855PM AGP-controller - 3341
Jeg har herefter været inde på Intels hjemmeside og søgt efter disse enheder. Der fandt jeg diverse acceleratorer, som jeg installerede. Nu kan jeg bl.a. sige, at mit chipset er 855PM, processoren er en Intel Pentium M 1.5GHZ (8255PM), IO controller er 82801/DBM.
Harddisken er en Samsung MP0603H 60 GB, og RAM er 2 x 256MB ValueRAM KV333X64SC25/256.
Kan du bruge noget af alt dette til noget?
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
27. marts 2008 - 23:07 #5
Ja, skal vende tilbage til dig, når jeg har tjekket diverse søgninger som kan udspecficere hvilken driver du kan bruge
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
27. marts 2008 - 23:11 #6
I øvrigt, ikke betale for driversøgetjenester, udelukkelsesmetode er lang og svær proces, men vi skal nok komme igennem os to, i bedste skærmtrolden Hugo stil, men ej mere seriøst, du skal nok finde dine drivere.
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
27. marts 2008 - 23:15 #7
Endnu et spørgsmål, mere basalt, kender du mærke og navn på din bærbare?
Avatar billede mogenslj Nybegynder
29. marts 2008 - 10:38 #8
Som tidligere nævnt er jeg kommet frem til, at producenten er Aopen, og navnet på modellen er 1557/MS2141.
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
30. marts 2008 - 12:53 #9
Hej
Jeg ved ikke hvor meget hjælp det er, men kan indgrænse til 3 muligheder. Undskyld det sene svar. Fandt et link, som skulle være behjælpeligt:

http://global.aopen.com/download.aspx

Eneste som jeg lige skal have fundet ud af, er om det er en 1557 A, G eller J.
Avatar billede mogenslj Nybegynder
30. marts 2008 - 18:35 #10
Jeg KAN ikke finde yderligere oplysninger vedrørende modellen. Det skulle da lige være, hvis du kan bruge produktkoden til noget. Den lyder i så fald som følger:
P/N 96NDU01G03. Datoen på labelen er 29-6-2004.
Avatar billede kokomakoko Nybegynder
31. marts 2008 - 10:51 #11
Eneste umiddelbare forslag er at du bruger udelukkelsesmetoden. Du går ind på enhedshåndtering og ser hvilke drivere der er på plads. Derefter henter du de mulige mangler, som er at finde under det link jeg skrev. Placerer drivere i samlet mappe og derved få maskinen til at finde den bedst egnede. Hvad jeg oftest har oplevet er at drivere er lette at erstatte, såfremt at du får en forkert på.