Avatar billede cbudtz Nybegynder
28. marts 2008 - 12:30 Der er 4 kommentarer

Lille Bundkort med Power

Jeg har tænkt mig at kaste mig over det fjollede projekt at bygge en PC ind i en Gammel NES og bruge den som konsol. Jeg kunne godt tænke mig at den også kunne trække en N64 Emulator, så det kræver lidt grafikkraft. Desuden vil jeg gerne kunne køre en dvd film og måske nogle Xvid filer, hvorfor der også gerne må være lidt regnekraft i den. Jeg kunne også godt tænke mig at der var en optisk SPDIF udgang til mit anlæg.

En NES er ca. 20x25 cm, så det sætter en del begrænsninger - det skal enten være et ITX eller et lille MicroAtx bord så vidt jeg kan se?

Nogen forslag? Jeg har selv kigget lidt på et Via Epia 1500EX, men jeg er lidt usikker på hvad det Unichrome pro 2 kort der er på kan trække...
Avatar billede jingles Nybegynder
28. marts 2008 - 15:55 #1
Ikke kun grafikkraft, endnu mere CPU kraft når du skal emulere, iværtifal mine erfaringer.

Har selv et MikroATX ASUS P5E-VM HDMI med onboard intel X3500 grafikkort i mit mediacenter. tror nok det er max du kan få til sådan en lille maskine endnu.

Men det er 24x24cm :(
Avatar billede cbudtz Nybegynder
30. marts 2008 - 13:43 #2
Ja, det er desværre ikke lige noget der kan stoppes i en NES. Det tætteste på jeg har været indtil videre er: ASROCK P4I65G, da jeg allerede har en P4 3,o ghz liggende. Det er 24*19, men det kommer jo nok også til at være svært at få i, og så skal der også et agp riser kort til. Og desuden udvikler P4'eren jo en fandens masse varme - det er nok ikke så heldigt i sådan en lille kasse - den har jo ikke særligt meget udluftning...
Avatar billede jingles Nybegynder
30. marts 2008 - 17:25 #3
Problemet med sådan nogle gamle onboard grafikkort er at de er skod :S

MSI PM9M-V (21.1 cm x 20 cm) med garanti bare ringe grafikkort onboard og ingen agp !

Men det lyder da som et fedt projekt, smid lige nogle billeder når du bliver færdig :D
Avatar billede jingles Nybegynder
30. marts 2008 - 17:31 #4
ASUS P5N-MX (24.5 cm x 18.3 cm)
Gigabyte GA-73VM-S2 (24.4 cm x 19.4 cm)
ASUS P5N-EM HDMI (24.4 cm x 20.8 cm)