Avatar billede srn1 Nybegynder
28. marts 2008 - 22:54 Der er 7 kommentarer

Harddisk spørgsmål

Hej alle

Jeg har for noget tid siden købt mig en ny harddisk da min den gamle fuckede op konstant.
Der er dog en del filer på den som jeg meget gerne vil have igen.

Spørgsmålet er så om jeg bare uden videre kan sætte begge harddiske til computeren??

Hva skal jeg være opmærksom på??

Med venlig hilsen

Søren
28. marts 2008 - 23:09 #1
Ja - men husk alt det med Primær/Sekundær - Master/Slave Jumpers ...
http://www.komputer.dk/Shared/bildbank/pdf/hd_dk.pdf
Avatar billede matcho Nybegynder
28. marts 2008 - 23:12 #2
Hvis det er pata diske skal jumpe den nye som master og den gamle som slave.
Ved sata skal du i bios ogsætte den nye som første boot og den anden virker så som lagerdisk forudsat du har systemet på den nye.
Avatar billede srn1 Nybegynder
28. marts 2008 - 23:18 #3
Okay.

Men jeg vil ikke få problemer med mit bundkort eller noget? Jeg risikerer ikke at brænde noget af?
Avatar billede matcho Nybegynder
28. marts 2008 - 23:25 #4
Nej.
Avatar billede srn1 Nybegynder
29. marts 2008 - 00:17 #5
Så er den sluttet til og markeret som slave. Men jeg kan ikke rigtig komme ind på den.. den bliver ikke vist i stifinder eller noget.. what to do??
Avatar billede matcho Nybegynder
29. marts 2008 - 01:18 #6
Prøv i diskhåndtering.
Højreklik denne computer>adminstrer>diskhåndtering seom den er der, men hvis du vil prøve og redde noget skal der nok et recovery program til.
Hvis du kan se den kan du måske få lov til og formatere den ,højreklik på den,men så mister du alt på den.
Avatar billede enriko Nybegynder
03. april 2008 - 23:02 #7
prøv sæt den nye på først som master.. og start den op , og observer at alt virker som det skal , så tag din gamle harddisk , sæt jumperen til slave og monter den på din pc mens den er slukket :D så start din pc , læg mærke til opstarts tekster , lige når du tænder din pc , der står model nummer pc hastighed ram fabrikat osv osv, hvis ikke det dukker op lige efter så kan det tyde på at det ikke starter.
hvis det starter fint så har du intet problem.