Avatar billede jacobchr Nybegynder
06. april 2008 - 01:56 Der er 4 kommentarer

Nvidia fx5200 og projektor

Jeg har opsat min pc som et MediaCenter og derfor vil jeg gerne have denne sat til min projektor ( hvilket er en Panasonic PT-AE900E ) den er tilsluttet mit NVidia fx5200 grafikkort ( via analogt signal )

Mit problem er at min projektor skal have et signal på 50 Hz, men dette har jeg ikke mulighed for at sende ud i en opløsning på 1280x1024, men det kommer i 51, 54 og 55 Hz - nogen af Jer der har erfaringer i dette og/eller man skal have et kort der kører med dvi/hdmi
Avatar billede jokkejensen Novice
06. april 2008 - 02:58 #1
hey...

Kører du med en windows driver til grafikkortet eller har du nvidia
s egne ?

/JJ
Avatar billede jacobchr Nybegynder
06. april 2008 - 03:03 #2
Jeg bruger Slackware 12.0 og Nvidia nyeste driver 169.12 ( har også prøvet deres 170 beta ) men det hjælper ikke meget.
Det skal dog lige siges at det har virket perfekt med en gammel Slackware 10.0 og vist nok en 7676 nvidia version - men det er er ikke til at installere så gammelt software på den igen.
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. april 2008 - 20:57 #3
Kan du ikke stille hertz'en manuelt måske i xorg eller XF86Config filen ?
Avatar billede jacobchr Nybegynder
21. april 2008 - 15:34 #4
Jo jeg kan nemt sætte hertz og modelines manuelt i xorg.conf , men det er ikke flot - så tester lige en anden distro