Avatar billede net-meister Nybegynder
08. april 2008 - 09:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DriveStatusError på red hat virtuel server

Når min red hat hver aften tager backup over på en windows server med DAR, og SMBFS.

Nu er der begyndt at komme nogen fejl:
hda: drive_cmd: error=0x04
ide: failed opcode was 0xb0
hda: drive_cmd: status:0x41

Hvad betyder det? Windows maskinen og red hat maskinen lægger på samme fysiske host og kører virtuelt.
Avatar billede jacobchr Nybegynder
09. april 2008 - 17:13 #1
Jeg kan ikke helt gennemskue, hvordan du har sat tingene op, men er det kun den virtuelle Redhat der melder fejl ( i evt VMware (Client) ? ) eller gør Windows også.

Men de fejl du får betyder at kommandoen som skulle udføres på drevet ikke  kunne lade sig gøre - dette kan skyldes en hardware fejl eller en software fejl - hvis det er det sidste så er det nok bare en inode der ikke stemmer overens - Men hvilket filesystem bruger du ? Da dette kan rettes med xfs_repair på XFS ellers fsck.FILETYPE
Avatar billede net-meister Nybegynder
15. maj 2008 - 10:38 #2
ext3.

Og det er kun den virtuelle redhat/cent/sme. Ikke windows eller den fysiske host.
Avatar billede net-meister Nybegynder
06. marts 2009 - 09:45 #3
bleh