Avatar billede jrl0469 Nybegynder
10. april 2008 - 14:03 Der er 19 kommentarer

Print forskellige rapporter sorteret som een rapport

Hej
Jeg har 6 forskellige rapporter som al database data fordeles på!

Er det muligt at lave een udskrift med disse rapporter således at jeg for sorteret udskriften efter et fælles felt på rapporterne?
Avatar billede mugs Novice
10. april 2008 - 14:06 #1
Det nemmeste ville jo være at lasve en ny rapport indeholdende alle relevante data.
Alternativt kuinne du lave en tom rapport og indsætte de øvrige rapporter som underraporter. Du tager en underrapport fra din værktøjskasse.
Avatar billede terry Ekspert
10. april 2008 - 15:39 #2
Not quite sure i understand what you want to do.
If I understand you correctly you say you have 6 different reports an dyou wnat to sort them on the same field in all 6 reports.

If that is correct then it should be possible to go into sorting and grouping and sort on the specific field, which obviously must be available in all reports.
Avatar billede terry Ekspert
10. april 2008 - 19:01 #3
and if you choose to place all 6 reports as sub reports into one main report then I think you will also need to have a record source on the main report (sorted as required) which th sub reports are linked on.
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 07:10 #4
Godmorgen drenge...
Sagen er at jeg har 6 rapporter opbygget af en main og en sub rapport. Når jeg skal udskrive disse rapporter (ca 700 sider i alt) vil jeg gerne have at:

Tag 1 fra rptType 3 udskrives før Tag 2 fra rptType 5 og Tag 3 fra rptType 1 etc.

Således at jeg har de 700 sider sorteret efter "Tag"!

Jeg håber dette forklare mit problem

mugs: som nævnt ovenfor er rapporterne allerede opbygget som sammensatte rapporter. De seks rapporter er opbygget af tolv rapporter i alt.

Kan man opbygge sammensatte rapporter "on the fly"? Altså køre en vba hvor man for hvert Tag kobler en main og sub rapport på stedet så og sige? terry Er dette hvad du referere til i din kommentar (19:01:17)?

Jan

jan
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 08:21 #5
Der er vel ikke noget i vejen for at du laver en funktion, som sætter kriterier og så udskriver den relevante rapport, sætter nye kriterier og udskriver, osv...

Hvis vel og mærke at der ikke er for mange kombinationer!~)

Du kan evt. loope lidt...
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 08:38 #6
Jeg har allerede en "print" funktion på min indtastnings formular som via "select case" finder frem til den rigtige rapport type for den aktuelle post i formen.

Måske kan jeg via en query printe alle rapporterne vha ovennævnte funktion?!
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. april 2008 - 10:16 #7
Hvis jeg forstår dig korrekt, så ønsker du for hvert 'tag' at udskrive hver af dine 6 rapporter?
I så fald burde det da 'bare' være at lave en funktion der looper din tabel med tags sorteret i rigtig orden og så for hver tag udskrive rapporterne med filter på det aktuelle tag.

Dog vil du ikke kunne sætte sidenumre på - de vil i hvert fald ikke passe :-)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. april 2008 - 10:20 #8
Hvis du ikke ønsker at udskrive alle typer af rapporter for hvert tag, så kunne man lave en tabel med rapporterne som knyttes til taget og så læser dem der fra.
Lidt mere besværligt, men mere fleksibelt.
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 10:28 #9
der er ikke redundant data til reporterne. så de forskellige typer rapporter dækker hver sit område men indgår i et fælles produkt så og sige...
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 10:30 #10
Altså Tag no 1, 5, 56 etc udskrives i rapport type 1 og 2, 3, 10, 122 etc udskrives i rapport type 4!
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 10:32 #11
Så jeg ønsker at hente en samlet udskrift i printerbakken der sorteres således:
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. april 2008 - 10:44 #12
Altså 1 rapport for hvert tag?
Avatar billede terry Ekspert
11. april 2008 - 10:57 #13
Are you saying that at the moment the reports are printed in order of report type (rptType1, rptType2, rptType3 ...) ?

If you want to print all (sub) reports  as one report and keep the page numbering then you dont have many options. Otherwise you could print a number of reports in a loop as sugested by Hugo.

It MIGHT be possible (cant rememeber ever trying it) to give the main report a record source which is a query which selects and sorts the TAG number. This will give you a field on the main report which you can hide and link the sub reports to this field through the same TAG field in the sub reports.

I have no idea if this will work but its worth giving it a try.
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 11:04 #14
ja pt udskrives de pr rapport type

Mit side nummer er Tag nummeret!

I princippet sakl jeg udskrive en liste sorteret efter Tag pr Tag.

Jeg er ved at skrive en funktion der looper gennem en query og udksrive et Tag af gangen i den relevenate rapport. Dette var allerede min tanke før jeg stillede spørgsmålet men jeg håbede på at der var en gængs anvendt metode!
Avatar billede terry Ekspert
11. april 2008 - 12:10 #15
Have you tried the idea I mentioned 11/04-2008 10:57:17?
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
11. april 2008 - 13:23 #16
Terry

I've got six main reports?!
Avatar billede terry Ekspert
11. april 2008 - 14:29 #17
Its getting more confusing :o)
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
14. april 2008 - 07:31 #18
Jeg har gennemført en løsning og den virker til fulde...

Jeg har oprettet en query til indsamling af relevant data hvor jeg for sorteret alle rapporter efter stigende Tag

VBA: 1) opretter recordset ud fra query
    2) loop gennem alle poster i query og udskriv relevant rapport

såre simpelt...

spg! send et svar og vi ka' dele points

mvh Jan
Avatar billede jrl0469 Nybegynder
14. april 2008 - 07:32 #19
Ik'