Avatar billede thissel Nybegynder
11. april 2008 - 11:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder man brugerens downloadhastighed?

Jeg skal lave et flash-banner med en videoplayer.
Alt afhængigt af brugerens downloadhastighed skal én ud af tre mulige filmklip loades.

Efter flere timers googling synes jeg stadig ikke at jeg er kommet frem til noget brugbart. Er der en af jer eksperter som kan hjælpe mig videre?
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2008 - 12:16 #1
det er der vist ikke mulighed for, men du kan lade brugeren vælge selv ligesom dr.dk
Avatar billede per-olof Nybegynder
11. april 2008 - 13:45 #2
Jeg vil mene at du er nødt til at ha en Flash media server for det
Avatar billede thissel Nybegynder
11. april 2008 - 14:01 #3
Jeg har desværre ikke en mediaserver til rådighed, så løsningen må være at brugeren selv kan vælge - Desværre :(

Men tak for hjælpen begge to.
Hvis i lige smider et svar får i 50 point hver.
Avatar billede per-olof Nybegynder
11. april 2008 - 16:18 #4
Hvis du kigger på FlashComGuru så er der et eksempel på hvordan du kan bruge PHP til at streaming video.
http://flashcomguru.com/index.cfm/2005/11/2/Streaming-flv-video-via-PHP-take-two

Det kan minimere tiden inden videoen kør lige meget (til vis grens) hvilken downloadhastighed brugeren har
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2008 - 22:02 #5
Det er bare en tanke - men teoretisk set; hvis man nu lagde en fil ud på f.eks. 100 kilobyte og vha. en standard sendAndLoad-kommando beregner tiden mellem initiering og serverens svartidspunkt, burde man da kunne beregne båndbredden?
Avatar billede thissel Nybegynder
13. april 2008 - 22:16 #6
per-olof: interessant eksempel, men lige i denne situation kan jeg dog ikke benytte det, da der er tale om et reklamebanner der skal hostes på eksternt.

andersweile: Jeg har læst om samme fremgangsmåde på et par internationale fora. Rent teknisk kan det sagtens lade sig gøre. Problemet er at filen skal have en vis størrelse for at man kan få et nogenlunde korrekt estimat og når man i forvejen forsøger at optimere til langsomme forbindelser, så virker det lidt dumt at skulle bruge fx 100kb på at teste deres hastighed.
Avatar billede per-olof Nybegynder
13. april 2008 - 23:26 #7
Tak for point