Avatar billede h_s Forsker
18. april 2008 - 17:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indholdsfortegnelse og Index i Word

I et Worddokument har jeg en indholdsfortegnelse på side 1 og et index på sidste side.

Når jeg indsætter en ny side mellem side et og sidste side, er der en overskrift med typegrafi 1 i første linje.

Jeg ønsker en makro, der kan tilføje denne nye overskrift i indholdsfortegnelsen på side 1 og i indexet på sidste side.

Så vidt jeg kan se, så styres indexet af en linje som denne:
Test{.XE."Test".}
{.XE."Test".} vises når man får vist linjeskift mv.

Jeg er klar over at det skal laves i VBA, men jeg har prøvet at placere spørgsmålet i Word-kategorien uden held - Derfor prøver jeg her!

Håber I kan hjælpe?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
19. april 2008 - 10:58 #1
Denne kode formaterer linjen med Overskrift 1 (i tilfælde af, at du vil bruge den andre steder, hvor typografien ikke er ændret endnu), derefter indsættes teksten, som du skriver i input-boksen, der oprettes et index med samme tekst, hvorefter både indholdsfortegnelse og index opdateres.

*****************
Public Sub OpretOverskriftOgIndex()
    Dim objHeading As Range
    Dim strText As String

    strText = InputBox("Skriv overskriften", "Overskrift og index")

    If strText <> "" Then
        Set objHeading = Selection.Range
        objHeading.Style = wdStyleHeading1
        objHeading.Collapse
        objHeading.Text = strText
        objHeading.Collapse wdCollapseEnd
        ActiveDocument.Indexes.MarkEntry Range:=objHeading, Entry:=strText, EntryAutoText:=strText, _
            CrossReference:="", CrossReferenceAutoText:="", BookmarkName:="", Bold:=False, Italic:=False
        ActiveDocument.TablesOfContents(1).Update
        ActiveDocument.Indexes(1).Update
    End If
End Sub
Avatar billede h_s Forsker
04. august 2008 - 18:25 #2
Hejsa - nu må vi altså snart få lukke dette spørgsmål :-)

Det virker - TAK!