Avatar billede ryokan Nybegynder
21. april 2008 - 15:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Backup løsninger med ekstern HD under Windows XP/Vista.

Hej alle.

Jeg står i den situation at jeg for min arbejdsplads er blevet sat til at undersøge backupløsninger til backup af vores data på 3-4 maskiner. Jeg har dog ikke fulgt med på backup market i flere år.

Dette er et tænkt eksempel ved ikke om det er tekninsk muligt:
En ekstern HD sluttes til USB porten på hver maskine, første gang dette gøres køres der en backup vha. et backup program. Dette backupprogram holder herefter den ekstrene HD up-to-date hver gang en fil ændres (kopieres, flyttes osv.).
Denne løsning må på sigt gerne kunne anvendes i Vista den dag firmaet migrer til dette.
Der er altså tale om en ekstern løsning som skal tilsluttes til USB 1.1 eller 2 alt efter hvilken maskine der er tale om.

Det er ikke muligt at instalere det påglædende Operativ System igen på kilde disken da alt backupen ligger der.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. april 2008 - 16:37 #1
Hvis du mener en almendelig løbende backup, kan det gøres med Microsoft Synctoy.
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=E0FC1154-C975-4814-9649-CCE41AF06EB7&displaylang=en
Eller kan firmaet ofre omkring to hundrede kr. for Acronis True image 11. Eller
lidt dyre Acronis echo workstation. Der er virkelig muliheder der.
http://www.acronis.com/
Avatar billede mrrius Nybegynder
24. april 2008 - 11:08 #2
der findes en trix, så man kan lave en harddisk, om til read only. maget rart, til at gemme f.eks ghost, af et nytinstalleret windows...

tilbage til backup harddisk. aldi have for et stykke tid siden en extern harddisk kabinet, med usb og netværks stik. Så kan harddisken side på netværk. så der må være andre som har lavet tilsvarende.
minus: viruser, osv hopper nemt fra harddisk til harddisk, men det gør de jo men stort set alle medier !
Avatar billede ryokan Nybegynder
25. april 2008 - 15:59 #3
Jasveg har i grunden givet svaret som en kommentar. Det afviste svar svarer ikke på spørgsmålet :P
Avatar billede off-line Nybegynder
25. april 2008 - 16:36 #4
Ok, når du kunne bruge min kommentar, så lægger jeg et svar.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. april 2008 - 16:39 #5
Ps. Hvis du vælger at købe noget på Acronis, så er der penge at spare, ved at gå
ind på deres amerikanske side, og betale i dollars, da den kurs jo er raslet ned.