Avatar billede lars_d Nybegynder
22. april 2008 - 21:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med SP1 opgradering i Vista

Hej,

Jeg har en laptop med Vista Home Premium 32bit præ-installeret fra leverandøren.

Alle tidligere opdateringer er gennemført qua Windows Update.

Den giver 4.6 i Klassifikation.

Jeg skulle så installere SP1 fra Windows Update og det gik også fint et stykke tid.
Trin 1,2 og 3 gennemført, computeren genstarter og går på sort skærm, hvor den optæller filer - indtil den når til:

!! 0xc0190036 !! 759/75948 (remotepg.dll)

Hér stopper festen...!
Den står blot og "hopper" mens den tilsyneladende bruger processoren 100%, for efter et stykke tid er den så varm, at computeren lukker ned.

Når jeg tænder igen, kører den "Startreparation" og "Systemgendannelse".

Efter kontakt med MS Support får jeg besked på, at afinstallere min TDC Sikkerhedspakke samt dette link:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746

- hvorfra jeg bedes køre opgraderingen igen.

Dette har jeg gjort - men med samme nedslående resultat.

Er der nogle, der har haft denne opførsel - og har fået løst problemet, hører jeg meget gerne om dine / jeres erfaringer og løsning på problemet! :o)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. april 2008 - 21:23 #1
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/cc231200.aspx siger:
STATUS_FILE_IDENTITY_NOT_PERSISTENT
0xC0190036
The file cannot be opened in a transaction because its identity depends on the outcome of an unresolved transaction.

Den fejlkode tyder på at der er noget galt med den fil, og  http://forums.microsoft.com/TechNet/ShowPost.aspx?PostID=2546752&SiteID=17 understøtter den mulighed. Der er nævnt et par muligheder på det link, så tag et kig på det (hvis du da ikke har været igennem det med MS).
Avatar billede starknight_is Nybegynder
23. april 2008 - 00:41 #2
problemet lyder til at være 100% driver relateret.. hent de nyeste og installér og se hvad sker.
Avatar billede lars_d Nybegynder
14. maj 2008 - 23:58 #3
Efter intens debat (email + telefon) over en uge med diverse afdelinger fra Microsoft Support endte det med, at jeg måtte geninstallere hele styresystemet samt alt, hvad der var af programmer, indstillinger etc.
Heldigvis lå mine filer i en Windows.old mappe - men alligevel tager det jo tid, at retablere alt.

Det eneste positive ved hele denne oplevelse var, at MS supporterne var optaget af, at finde en løsning på problemet - hvilket jeg ellers (tidligere...) ikke har oplevet.

Pointene er jeg nødt til, at sende til Microsoft i denne omgang - på trods af, at jeg ellers er indædt MS-modstander og ofte har ønsket Bill G hen, hvor peberet gror.

Tak for jeres input.