Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
22. april 2008 - 22:32 Der er 10 kommentarer

forbinde PC'er så de fungerer som en

Hej Eksperter, jeg har fået 4 lenovo pc'ere af skolen, da de alligevel skulle smides ud.
Det jeg havde tænkt mig var at de skulle sættes sammen så de fungerede som en, og derved havde en fælles regnekraft i stedet for 4 individuelle pc'ere. Håber i ved hvad jeg mener og kan give mig svar på hvordan man gør dette.

Hilsen Jeppe
Avatar billede grunker Nybegynder
22. april 2008 - 22:46 #1
Hmm kikker selv efter noget der kan det. jeg arbejder med billeder og det tager en krig at lede efter dubletter og billeder der ligner hindanden. så jeg følger lige tråden lidt og kikker også selv efter noget software i medens :-) Malling
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
22. april 2008 - 23:01 #2
Det jeg nok mere kiggede efter, hvis jeg ikke har misforstået dig, er ikke kun at hardiskene synkroniserer, men mere at alle 4 processorer fungerer som "en" altså deler opgaverne ud mellem dem osv., og stadigvæk kører et skrivebord. Kender ikke noget til det, har kun læst om folk der har gjor det. Derfor ved jeg ikke hvad det hedder.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. april 2008 - 23:56 #3
glem det, not gonna happen

du kan ikke sammenbygge dem til en maskine, prøv at forestille dig fire chipsæt og fire bioser der alle prøver at styre det hele

kig i stedet for på 'distriputed computing' se f.eks på seti@home eller boinc

noget software der uddelegerer arbejdsopgaver og samler resultaterne ind
Avatar billede j3ppah Novice
23. april 2008 - 09:44 #4
hehe ja det ville jeg satme godt se :D...
er ret overbevist om det ALDRIG er set før ;)
Avatar billede kfz Nybegynder
23. april 2008 - 09:53 #5
det kan lade sig gøre, men jeg tvivler på at det er for en pris, som er interessant for en privat.

virksomheder som f.eks. pixar, og div. spiludviklere har processorfarme, jeg er ikke inde i teorien bag systemet, men kan forestille mig at det ligner det du vil lave.
Avatar billede j3ppah Novice
23. april 2008 - 10:08 #6
seriøst ???.... vidste jeg fandeme ikke....
men jeg som kfz siger, HVIS det endelig kan lade sig gøre...
er prisen nok LANGTFRA privat interesse...
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. april 2008 - 11:10 #7
der findes software, der kan udnytte de 4 computers regnekraft, de skal være forbundet i net, for at fungere på den måde. men der er flere minuser ved det !
største minus er at du ikke får 4 x regnekraft, ud af det pga netværket, bliver en hvipsetalje. Du bruger 4 x strøm, for at regne noget, den billigste 3000 kr's computer, nok klarer lige så hurtigt.
Jeg ved desvære ikke hvad programmet hedder, har aldrig selv kunne se hvad jeg skulle bruge det til. for det meste, syntes jeg selv, jeg har regnekraft nok. det er måske lige i spil, at jeg kunne ønske mere kraft, men der er jo alligevel grafikkortet, som laver det meste af arbejdet, på min computer.
Avatar billede mrrius Nybegynder
23. april 2008 - 11:11 #8
>> Grunker Der er flere programmer, som kan finde dubletter i billeder ( også ligemeget om det er en anderledes opløsning, eller format
Avatar billede chrolle Nybegynder
24. april 2008 - 16:58 #9
hey der er et program der hedder Multiplicity dette kan du forbinde dine computere med sådan at du kun skal bruge et tastatur og mus. det kan desvære ikk samle beregninger og sådan noget men hvis du har flere bærbere kan du jo dele dine opgaver ud over dem;)
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
24. april 2008 - 19:23 #10
nej kfz, det kan IKKE lade sig gøre. det kræver specielt hardware og det er jo ikke det der spørges efter

de processorfarme du henviser til kører distributed computing