Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. april 2008 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

en liste med baggrundsfarve

Hey

Jeg har i excel lavet en liste, og bruger den når jeg skal lave datavalidering med en liste. Kilden til denne liste står der f.eks 10% og bagrundsfarven er rød. Men når jeg så vælger fra listen, så kommer der kun til at stå 10% men ingen farve. Hvordan får jeg farven med?
Avatar billede x-lars Novice
23. april 2008 - 13:17 #1
Datavalideringen lader dig kun vælge bestemte værdier fra en foruddefineret liste, men tager ikke eventuel formatering med.

Der kan du f.eks. bruge betinget formatering. Prøv under Formater > Betinget formatering.

Problemet med denne er, at du kan sætte 3 alternative formater per celle. Skal du bruge flere alternativer, skal du over i noget VBA.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. april 2008 - 13:38 #2
Nice... virker okay... Jeg kan godt nøjes med 3 farver
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. april 2008 - 13:48 #3
Forstår ikke hvorfor de har sat en begræsning på?? Men nå, smid et svar
Avatar billede x-lars Novice
23. april 2008 - 14:27 #4
Kommer hér - men behold broderparten selv - 100 p. er i overkanten for dette spm.
Avatar billede karstenlaursen Nybegynder
23. april 2008 - 14:33 #5
Det var de point værd for mig.