Avatar billede norby88 Nybegynder
24. april 2008 - 16:20 Der er 3 kommentarer

Vista service pack 1

Hej jeg har vista på min hp, men den kan ikke installere service pack 1. Der er sikkert mange som har spurgt, men kan ikke læse mig frem til en løsning. Har prøvet at opdatere mine drivere (Realtek high definition og geforce grafisk kort), hvis jeg bruger den downloadede installationsfil, skriver den en intern fejl og hvis jeg bruger windows update kører den indtil trin 3 og skriver så derefter at den gendanner de normale instillinger fordi vista sp1 ikke blev installeret? Har også prøvet at lukke mit virus program for at se om den blokere, men det hjælper heller ikke.

på forhånd tak.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. april 2008 - 20:04 #1
Opdateret din chipset driver?
Avatar billede lars_d Nybegynder
15. maj 2008 - 00:05 #2
Jeg har haft nøjagtigt det samme problem - dog på en ABook laptop - og det endte med, at jeg måtte geninstallere hele baduljen (efter massivt samråd med diverse Miscrosoft Supportere).

Rådet var, at før jeg begyndte, at installere nogen som helst programmer eller sikkerhedsapplikationer skulle jeg sørge for, at få installeret diverse. opdateringer (herunder SP1 til Vista).

Jeg håber, det lykkes for dig - det er irriterende, at have en maskine som man ikke føler, agerer normalt.
Avatar billede skomager Nybegynder
05. oktober 2008 - 22:27 #3
har igennem lang tid fået fejlkoden 0x80073712, når jeg har forsøgt at installere Vista Servicepack 1. Nu har jeg løst problemet.
Det jeg har gjort nu er følgende:
Jeg har installeret – eller forsøgt at installere alle de updates som fremgår af nedenstående link, men noget blev afvist fordi det ikke var relevant.

http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=2889489c-ee87-4607-8aa5-812e8078ab27&displayLang=da

startende med System Update Readiness Tool til Windows Vista (KB947821) [August 2008] “Windows6.0-KB947821-v3-x86” (Den jeg tidligere have hentet hed ..v2-x86)

og efterfølgende tog jeg de andre opdateringer, hvoraf nogle ikke var releante. (Det meddelte systemet automatisk).

Efterfølgende installerede jeg den fil om Vista Service Pack 1 jeg havde hentet på på Microsoft's opdateringsside. (Windows6.0-KB936330-X86-wave1)

Undervejs i installationen lukkede jeg mit antivirusprogram AVG ned, men jeg ved ikke om det var nødvendigt.

Men vigtigst af alt var at nu er servicepacken installeret.