Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
25. april 2008 - 16:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CD-R Printable/Lightscribe

Hvad er forskellen på en printable CD og en lightscribe CD?
Er der printere, der kan skrive direkte på en cd - og hvordan/evt. hvilke?
Avatar billede mash Mester
25. april 2008 - 16:59 #1
printable vil sige at du kan printe på skiven hvis din printer ellers understøtter det.

lightscribe er brænder drevet der skriver på skiven(hvis din brænder understøtter det)

forskællen er at lightscripe er meget begrænset i hvad der kan laves på skiven, printable vil kunne printe full farve foto print på skiven.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
25. april 2008 - 17:31 #2
Tak for hurtigt svar. Tænkte nok, at det var sådan det hang sammen, men det må være helt specielle (dyre?) printere, der kan det - eller? Jeg har aldrig været opmærksom på den feature, når jeg har handlet printere eller CD'er/DVD'er - og heller aldrig haft brug for det før - måske derfor ... Hvordan fungerer det - kan du henvise til bare et enkelt link/printer/forklaring ell. lign. måske, så jeg kan se, hvordan det fungerer uden at skulle stille flere "dumme" spørgsmål ? En simpel forklaring på hvordan det virker er også ok ... Giver gerne flere point for flere oplysninger :o)
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2008 - 18:02 #3
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
25. april 2008 - 18:47 #4
Tak kimz - og ja, jeg kan godt se, at den Canon kan klare opgaven, men ikke hvordan - rent praktisk - hvor lægges CD'en, og hvordan printes der på den? Jeg har en et år gammel HP Photosmart C3180 all-in-one, men det ser ikke ud til at den kan efter at have kigget i manualen og på nettet. Det er også ok, men jeg vil gerne vide hvordan det fungerer i praksis ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2008 - 20:51 #5
Dette gøres i driveren - find billede - print - CD/DVD.
Der er en lille skuffe man trækker ud til CD/DVD.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
26. april 2008 - 08:15 #6
Tak John, det var lige det sidste jeg manglede som svar på spørgsmålet. Jeg vil gerne fordele pointene til jer, men kan ikke helt huske hvordan, så I må lige hjælpe lidt på vej, hvis det mislykkes. Tak for svar til alle.
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
26. april 2008 - 08:27 #7
Det gik vist ikke så godt med pointene - kunne godt bruge en vejledning til, hvordan det fungerer ?
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
26. april 2008 - 08:30 #8
Undskyld - er der mulighed for at ændre det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2008 - 12:39 #9
Det er ok :)
Avatar billede mash Mester
26. april 2008 - 17:41 #10
ingne problem ,samler ikke point (kan ikke nå at bruge dem jeg optjener per dag)
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
26. april 2008 - 18:48 #11
Ok - det var pænt af jer. Det ser ud som om, der ikke er en tilbagevej efter accept ... Håber der bliver en anden gang, hvor I får jeres fortjente point. Jeg lukker her så ;o)