Avatar billede maledictine Nybegynder
25. april 2008 - 23:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til listing af filer i et dir.

Jeg har kigget lidt omkring og er enten blind eller kan ikke rigtigt finde noget jeg kan bruge.
Men jeg har denne kode:

<?php

foreach(glob("one/*.*") as $filename) {
  printf('<a href="%1$s">%1$s</a><br />',$filename);
}

?>

den fungere som den skal, bare med et minus. Man kan se extension på filerne, det ville jeg meget genre have fjernet.
Hvordan gør jeg det? Er løbet ind i en dør, så er lidt blokeret for idéer.
Avatar billede w13 Novice
25. april 2008 - 23:59 #1
<?php

foreach(glob("one/*.*") as $filename) {
  $exts=split("[/\\.]", $filename);
  printf('<a href="%1$s">%1$s</a><br />',$exts[count($exts)-1]);
}

?>
Avatar billede maledictine Nybegynder
26. april 2008 - 00:07 #2
heh det virker nogenlunde, den viser dog kun extensions nu, men ikke filnavnet :)
Avatar billede w13 Novice
26. april 2008 - 00:22 #3
:P

<?php

foreach(glob("one/*.*") as $filename) {
  $exts=split("[/\\.]", $filename);
  printf('<a href="%1$s">%1$s</a><br />',$exts[count($exts)-2]);
}

?>
Avatar billede w13 Novice
26. april 2008 - 00:22 #4
:)
Skulle gøre det.
Avatar billede maledictine Nybegynder
26. april 2008 - 00:29 #5
nu viser den det, men når jeg klikker på linket siger den at filenavnet ikke findes på serveren.
Hvordan får jeg den til at åbne den originale file ved klik på link så?
Avatar billede maledictine Nybegynder
26. april 2008 - 00:50 #6
hvis du lige kan hjælpe med den sidste ting , så jeg kan acceptere dit svar ogj eg selv kan hoppe i kanen :) ville det være kanont :)
Avatar billede w13 Novice
26. april 2008 - 10:13 #7
Du må lige se, hvordan den udskriver det i kildekoden så.

Kunne den åbne det, før vi rettede?
Avatar billede maledictine Nybegynder
27. april 2008 - 02:42 #8
du kan se det her http://design-zone.dk/testgallery/  sådan udskriver den det og det jeg har i koden til den fil der er :

<?php

foreach(glob("one/*.*") as $filename) {
  $exts=split("[/\\.]", $filename);
  printf('<a href="%1$s">%1$s</a><br />',$exts[count($exts)-2]);
}

?>

Hvilket jeg ikke bliver meget klogere af. Men håber da du gør :)
Avatar billede w13 Novice
27. april 2008 - 10:33 #9
Prøv evt.

<?php

foreach(glob("one/*.*") as $filename) {
  $exts=split("[/\\.]", $filename);
  echo '<a href="$filename">$exts[count($exts)-2]</a><br />';
}

?>
Avatar billede maledictine Nybegynder
27. april 2008 - 13:04 #10
hehe det gik hen og blev meget spændende det den skrev ud :) se selv på linket fra tidligere :)
Avatar billede w13 Novice
27. april 2008 - 13:22 #11
:P

<?php

foreach(glob("one/*.*") as $filename) {
  $exts=split("[/\\.]",$filename);
  echo '<a href="'.$filename.'">'.$exts[count($exts)-2].'</a><br />';
}

?>
Avatar billede maledictine Nybegynder
27. april 2008 - 14:10 #12
yes perfekt :) jeg siger pænt tak for din hjælp :)
Avatar billede w13 Novice
27. april 2008 - 14:27 #13
;)