Avatar billede mtychsen Praktikant
05. maj 2008 - 15:03 Der er 3 kommentarer

Tekst der ruller henover skærmen hakker

Hej,

Jeg er ved at lave en Flash-præsentation i HD-kvalitet (1920x1080) til en 52" fladskærm (til messestand).

Problemet er, at den tekst der skal køre forneden (som nyhederne gør på fx TV2NEWS) hakker.

Når jeg animere logoet, som skal køre op i hjørnet på et tidspunkt, hakker også lidt.

Jeg har både prøvet at lave filen i 24fps og 60 fps. Det hakker stadig i 60fps, men ikke så meget. Problemet er både på laptoppen og fladskærmen.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede jokkejensen Novice
05. maj 2008 - 16:36 #1
Har du mulighed for at ligge filen til deling så man kan se kilden ?
Avatar billede mtychsen Praktikant
05. maj 2008 - 16:40 #2
Ja, skal jeg nok gøre senest i morgen - har lavet en simpel test-fil, med noget tekst der løber henover skærmen. Så kan I lige se på det.
Avatar billede Slettet bruger
20. maj 2008 - 15:07 #3
Flash har nogle gange sine særheder... Blandt andet i form af lav framerate og hakken. Har du prøvet at lave en test med en lavere opløsning? Det kan jo være, Flash ikke er glad for at regne på gentagende bevægelser i så store dimensioner.