Avatar billede egidiussen Nybegynder
05. maj 2008 - 19:51 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Subtitles på film

Hejsa
Er der ikke en simpel måde hvorpå man kan sætte sublitles permanent på en film - filmene er oftest avi og subs er bl.a. srt?

Skipper
05. maj 2008 - 19:58 #1
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2008 - 20:30 #2
Prøv at rip dine film i DVD format så slipper du for det bøvl.
Avatar billede justrace Novice
05. maj 2008 - 22:41 #3
Hvad er det helt præcist du skal lave?

Er det RIP af dvd-film eller "hjemmevideo" eller ...
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 00:49 #4
Hvis du skal have subs ind i selve filmen så skal de recodes(omkodes) i et program der understøtter .srt subs og kan lave den overlay í den omkodet film.
Avatar billede mash Mester
06. maj 2008 - 01:11 #5
prøv at se om det her ikke kan gøre det(sitet er meget langsomt lige pt.):

http://dvd.box.sk/index.php?pid=soft&prj=info&pol=20&rid=6305
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. maj 2008 - 09:24 #6
Hvis du skal have subs ind i selve filmen så skal de recodes(omkodes) i et program der understøtter .srt subs og kan lave den overlay í den omkodet film <- præcis det jeg vil gøre. Bagefter brænder jeg med convertXtodvd så jeg kan se filmen på min dvd-afspiller.
06. maj 2008 - 19:14 #7
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/Undertekster_p%C3%A5_en_avi_og_br%C3%A6nd_til_DVD kan gøre det hele i ét hug. Incl diverse menuer og andet lir !!!
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. maj 2008 - 01:58 #8
Jeps... convertXtoDVD som karise_larry anbefaler, er skidegodt!! Men avifilen bliver sålavet til en langt større dvd-fil. Vil du beholde den i avi, men MED underteksterne på skal der omkodes som tgkdk skriver.

Her er nogle guides:
http://www.piratgruppen.org/wiki/index.php/S%C3%A6t_undertekster_permanent_p%C3%A5_dine_S/VCD%2C_DVD%2C_AVI-filer.

http://www.afterdawn.com/guides/archive/adding_subs_to_avi.cfm
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2008 - 20:18 #9
Måske et dumt spørgsmål - og dog...

Hvorfor ripper du dog dine fil til avi i det hele taget? Lidt dumt hvis du ikke kan bruge avi filen til noget bagefter...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. maj 2008 - 20:18 #10
fil = film
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. maj 2008 - 06:40 #11
Det er nogle film som jeg skal bruge i min undervisning og om skal vises på dvd-afspiller - nogle er downloadet fra nettet, nogle har jeg selv lavet gennem tiden.
Jeg har også nogle gamle film liggende på min pc i kælderen og det er lidt besværligt at streame over vores wi-fi (jeg har en Kiss player), så jeg har besluttet bare at brænde lortet ud.
09. maj 2008 - 17:25 #12
Igen - Prøv denne [06/05-2008 19:14:42] ...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
09. maj 2008 - 20:47 #13
Jeg er lidt hængt op for tden - prøver det i næste uge - tak for hjælpen ndtil videre.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. december 2009 - 12:29 #14
Lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2009 - 13:26 #15
Flot...
Du skal altså skrive hvad løsningen var!!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
06. december 2009 - 19:03 #16
Jeg endte med at droppe projektet og jeg er gået over til mac hvor man slet ikke kan gøre det.
Til windows kunne kun convertXtodvd klare jobbet enkelt.
Pt overvejer jeg at købe en WD TV eller TV live - den kan bruges når jeg har hentet film/serier som jeg vil et med undertekster i fx soveværelset.
Jeg må indrømme at jeg helt havde glemt denne tråd og jeg ville lige få ryddet op - hvis nogen føler sig snydt for 15 point så sig bare til.