Avatar billede anrepe Nybegynder
09. maj 2008 - 17:46 Der er 4 kommentarer

NTFS formatering

Hejsa

Jeg har en bærbar med XP, men vil nu ligge Vista ind istedet. Så jeg vil gerne have formateret min harddisk, hvor XP ligger. Den skal formateres til NTFS, men den vil den ikke fra "Min computer" og drev C. Den melder bare, at drev C bruges af forsk. programmer.

Jeg har også prøvet, at boote fra min Vista dvd, men den loader XP ind hele tiden. Jeg har været inde og kiggggge i BIOS og ved BOOT-muliighed, mnen der kan jeg slet ikke vælge mit cd/dvd drev.

Der er en USB cd/dvd drev, men når jeg rykker den op som prioretet 1, loder den stadig XP ind, og ikke min Vista dvd som jeg har lagt i et USB dvd-drev/bænder jeg har.

Er er en løsning ??

Thanx

anrepe
Avatar billede roenving Novice
09. maj 2008 - 17:48 #1
Kan du ikke bare dobbeltklikke på Vista-cd'en og så vælge installation og undervejs formattere disken ?-)
Avatar billede peet-49 Novice
09. maj 2008 - 17:49 #2
F11 eller F12 under opstart (bootmenu) og vælg CDROM
Avatar billede anrepe Nybegynder
09. maj 2008 - 17:55 #3
roenving---------Når jeg har loadet Vista ind, og når til at væælge drev, skriver den at mit drrev ikke er NTFS formateret. Så kan jeg ikke komme videre.

peet-49----F12 er det, men der er skam ingen CD-ROM at vælge. Kun min USB, som der ikke bootes fra.
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 18:59 #4