Avatar billede madzss Nybegynder
09. maj 2008 - 18:25 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Laptop GPU 75 grader ved idle?

jeg fandt ud af at min GPU nok er en smule for varm da jeg undersøgte hvorfor mine FPS pludselig fald når ejg spillede spil. FPS'en dopper når GPU'en kommer over 95 grader hvilket må være alt for varmt? Den idler ved 75, hvilket egentlig også burde være uhørt?  Min Laptop er en zepto znote 6324W. Hvad jævlan kan da være galt, og hvordan løser jeg deT?
Avatar billede john.doe Nybegynder
09. maj 2008 - 18:43 #1
hvad er det for et grafikkort
Avatar billede madzss Nybegynder
09. maj 2008 - 20:12 #2
8600m gt. Fandt det her, men det ser heller ikke ud som om d har en løsning, andet end at gå tilbage til en betadriver? og noget med en moddet inf fil. kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man gør. http://forum.notebookreview.com/archive/index.php/t-194180.html
Avatar billede madzss Nybegynder
09. maj 2008 - 20:17 #3
mit problem er at mit GFX kort decreaser performance ved 95 grader ca... lidt endern når man spiller
Avatar billede john.doe Nybegynder
10. maj 2008 - 08:25 #4
du skal som minimum sikre dig at den får køling, at der ikke sidder skidt og dækker for at den kan få frisk luft, og det kan sidde inde mellem køle ripperne.
Avatar billede madzss Nybegynder
10. maj 2008 - 18:38 #5
har jeg ingen anelse om hvodan man gør på en laptop
Avatar billede john.doe Nybegynder
13. maj 2008 - 09:38 #6
kik på alle luft indtag og udtag om der sidder noget snavs, hvis der gør så støvsug den så godt du kan, det kan evt. blive nødvendigt at åbne din bærbar for rengøring men det skal du kun gøre hvis du ved hvordan, og ikke hvis der stadig er garanti.
Avatar billede madzss Nybegynder
13. maj 2008 - 10:05 #7
har støvsugt alle indgange... det hjalp ikke. og der er stadig garanti på, så... Tror ikke det er unormalt med denne computer at temperaturen er så høj... har hørt om andre med samme model der har samme problem... men hvad ved jeg
Avatar billede john.doe Nybegynder
14. maj 2008 - 11:38 #8
så er der kun en vej, ned til forhandler og klag over problemmet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. maj 2008 - 11:50 #9
Der er en årsag til at der er fire små ben på en bærbar, og det er til at sikre luft til køling af maskinen. Derfor skal en bærbar altid stå på et plant underlag. Så slut med at sidde med den i skødt eller oven på dynen for den sags skyld.
Avatar billede madzss Nybegynder
14. maj 2008 - 12:04 #10
Gør jeg heller ikke. sidder med den på en træplade så den er hævet som den skal, og der er fri lufttilstrømning... tror jeg må ringe til zepto...
Avatar billede john.doe Nybegynder
16. maj 2008 - 09:26 #11
lægger et svar hvis der var noget af det du kunne bruge.
Avatar billede laptopfreak Nybegynder
16. maj 2008 - 09:30 #12
BIOS opdate, men husk nu liiige - høje specs på 14" skaber varmeproblemer