Avatar billede 1rc Nybegynder
10. maj 2008 - 09:26 Der er 6 kommentarer

Xp eller vista 32 eller 64 bit ?

hej jeg har lige købt

http://topdata.dk/product.asp?product=5164&sub=137&page=1
med 8 gb ram.....

og så ville jeg lige høre hvad i anbefaler...

havde tænkt mig xp pro 64 bit ? men hvad siger i  ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. maj 2008 - 09:27 #1
Jeg har en XP pro du kan købe. Er selv gået over til Linux.
Avatar billede peet-49 Novice
10. maj 2008 - 09:45 #2
Hvis du vil udnytte rammene skal du køre 64bits
Avatar billede haverslev Novice
10. maj 2008 - 09:47 #3
For at udnytte dine 8Gb ram, så skal det være et 64bit styresystem, dvs. en XP 64Bit eller Vista 64bit.32bit understøtter kun 4gb ram og dem udnytter den kun med ca. 3,2GB
Udfra det som jeg har og prøvet af/med Vista, så vil jeg indtil videre anbefale et fuldt opdateret XP pro.
Men det ændre dog ikke ved at Vista er "fremtidens" windows system, når MS$ lige får styr på de sidste detaljer i Vista - feks via en SP2 updates :-)
Avatar billede peet-49 Novice
10. maj 2008 - 10:09 #4
Vista`s kerne er ALT for stor, jeg venter trygt på den nye windows7
Avatar billede Slater Ekspert
10. maj 2008 - 10:49 #5
..til gengæld er der, efter hvad jeg hører, LANGT større problemer med 64bit udgaven af XP end med Vista64. Med mindre jeg tager fuldstændig fejl i det, ville jeg klart vælge Vista, når det nu skal være 64 bit. 8 GB RAM burde også kunne håndtere det bloatede system uden problemer.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. maj 2008 - 08:24 #6
Vi fik aldrig vores printer til at virke under 64 bit og det tog 8 forsøg med trådløs driveren inden den virkede. Men stadig jeg har en Vista til XP64 bit og den er billig.