Avatar billede miganton Nybegynder
12. maj 2008 - 22:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Min Macbook kan ikke åbne??

Hej.'
Min computer begyndte at hakke (med timeglas og alt det der) og den var helt umulig at få tilbage, sådan som den aldrig har været får. Jeg tog batteriet ud (den kørte på batteri) og satte det ind igen. Når jeg nu tænder den, så kommer der kun en grå skærm frem hvor en mappe med et ?-tegn på står og blinker. Hvad sker der dog? har prøvet at slukke og tænde den mange gange??
Hjælp
Avatar billede egonspock Seniormester
12. maj 2008 - 22:21 #1
Et blinkende spørgsmålstegn betyder at den ikke kan komme i kontakt med harddisken, hvilket også passer med symptomerne (når den hakker på den måde, betyder det at harddisken ikke tager fra med den hastighed, man bør forvente af den.). Der er nok ikke andet at gøre end at indlevere den til reparation og få en ny harddisk - og du skal nok være meget heldig, hvis man kan få noget af det, der var på den ud. Hvis du har brugt Time Machine, er det nemt at flytte tingene over på en ny af slagsen i øvrigt.
Avatar billede egonspock Seniormester
12. maj 2008 - 22:22 #2
(med andre ord, jeg tror at din harddisk er gået i stykker, og så er der (næsten) ikke andet at gøre end at skifte den.)
Avatar billede miganton Nybegynder
12. maj 2008 - 22:27 #3
Fuck fuck fuck fuck... Er du helt sikker på at det er det? kna det skade hvis jeg prøver at åbne den gen?
Avatar billede egonspock Seniormester
12. maj 2008 - 23:33 #4
Jeg ville nok i hvert fald ikke åbne den før jeg havde et eksternt diskdrev ved siden af til at kunne kopiere vigtige ting til, hvis der skulle være en smule liv tilbage.
Avatar billede packey Nybegynder
09. september 2008 - 09:50 #5
Egonspock har ret er jeg bange for. Har lige selv oplevet den grå skærm med ?-tegnet.
Du kan prøve 2 ting. Prøv at boote fra din mac installations cd og kør disk værktøj og se om du kan få den til at find harddisk og lave rep på den. Der er nok ikke så stor chance for at det lykkes. Det andet du kan gøre, som andre har gjort med held (Tro mig, du er ikke den eneste der har oplevet en harddisk crashe i en MacBook.)er at tage harddisken ud (OBS. Garantien bortfalder, men du har måske en chance for at redde data)og putte den i 1 eller 2 klare plastposer og så 2 timer i fryseren...ja det lyder åndsvagt men denne metode har fået flere til at kunne starte op, og redde deres data inden harddisken crasher igen..hvilket den nok vil gøre med 100% sikkerhed. Derefter kan du skifte harddisken og føre dine data over på den nye.
Der er flere steder på nettet hvor du kan læse om folk der har gjort det med succes...men igen...ingen garanti...hverken for at det lykkes...og heller ikke for at Apple vil skifte den for dig...under garantien...