Avatar billede fly3r Nybegynder
15. maj 2008 - 09:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Skærmen går i stand by??

Jeg har lige fået helt nye system, som jeg selv har sammensat og samlet. Når jeg starter computeren, kan jeg nogle gange nå i BIOS, men når jeg trykker gem, går skærmen i stand by? Det svinger meget hvor lang tid jeg kan få lov til at se på skærmen før den går i stand by.

Jeg har prøvet med 2 forskellige grafikkort, og det hjælper desværre ikke.

Mit system er som følger:

Bundkort: Gigabyte Ga-Ma770
CPU: AMD Phenom 9750 Quad core.
RAM: 4 GB Corsair PC 6400
GFX: Sparkle GeForce 8800GT
Strømforsyning: 550W

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt??
15. maj 2008 - 09:41 #1
(Prøv med en anden SKÆRM?)
Avatar billede andsvel Nybegynder
15. maj 2008 - 09:44 #2
Halløj, så vidt jeg ved er der 2 udgange på kortet ikk?

Prøv den anden.. mine 8600GTS opfører sig også lidt mærkeligt for tiden (vista sp1/nvidia SLI drivers)

Men anyways oplever jeg at computeren roder lidt rundt i de udgange.

nogen gange tror den min skærm er sekundær og tv er primær (selvom fjernsynet ikke er sat til.) og andre gange skifter udgangen bare.

Prøv :-)
Avatar billede fly3r Nybegynder
15. maj 2008 - 10:53 #3
Hey!

Jeg har prøvet med begge udgange fra kortet...

Jeg har ikke umiddelbart mulighed for at prøve med en anden skærm, men jegser om jeg får mulighed for det i løbet af weekenden..
Avatar billede andsvel Nybegynder
15. maj 2008 - 11:27 #4
Hvis du kan, så start windows i safemode og fjern driveren. kan være den driver du har.

Men hvis du ikke kan nå så langt uden skærmen går standby er dette selvfølgelig svært.

(nvidia har udgivet nogle tvivlsomme beta'er, der er dog kommet en der skulle virke efter sigende)
Avatar billede fly3r Nybegynder
15. maj 2008 - 14:02 #5
Nej, jeg kan slet ikke komme så langt... skærmen går i stand by lige efter den har talt ram og HDD osv...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 14:05 #6
Sidder gfx kortet ordentlig i slottet?

Får det strøm/kører blæseren?
Avatar billede fly3r Nybegynder
16. maj 2008 - 09:22 #7
ja, kortet sidder ordentligt i slottet, og alle blæsere kører...

Jeg prøvede med en anden skærm igår, og det samme resultat...

Hvad er det mest sandsynligt der er noget galt med?? bundkortet?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 09:24 #8
Ja, det er mit bud.
Avatar billede fly3r Nybegynder
14. januar 2009 - 17:55 #9
h