Avatar billede koldskaal Praktikant
17. maj 2008 - 14:06 Der er 5 kommentarer

muligt at finde en billig køkkencomputer??

Findes der et eller andet apparat som kan bruges som en billig køkkencomputer? Jeg tænker noget i retning af en tynd klient, som kan gå på internettet og vise det meste herfra (incl flash og video).

Jeg tænker at det skal være en tablet som kan hænges rundt omkring i hjemmet, og som bruger husets trådløse netværk. Det ville også være lækkert hvis man gennem netværket kan bruge husets netværksprinter.

Jeg læste forleden at ASUS havde lavet et bundkort som kunne køre en Firefox browser uden at starte et operativsystem op først (lidt googlesøgning fandt lige frem til denne præsentation http://www.youtube.com/watch?v=qd_kZhbXkXA). Derved kan man tænde computeren og starte browseren næsten lige så hurtigt som et fjernsyn.

Når nu dette kan lade sig gøre, tænker jeg at man snart kan få gadets som den jeg leder efter til småpenge. særligt når man kan lave et apparat som kan gå på nettet uden at man behøver at betale for Windows (endnu en gang).

ER der nogen derude som har erfaringer med tynde klienter (evt. med Linux) som kan opfylde mit ønske?
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 14:23 #1
Begrebet Tyndklient dækker gerne over en klient som har få reesourcer og henter deres applikationer andet sted fra.
Avatar billede koldskaal Praktikant
17. maj 2008 - 17:36 #2
så siger vi en tablet pc, eller hvad der lige kan løfte opgaven
Avatar billede leif Seniormester
17. maj 2008 - 17:53 #3
En tablet er en mulighed ja, en anden er: http://linitx.com/viewproduct.php?prodid=11938 hvor skærm og maskine er en enhed.
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 14:51 #4
Kommet videre ?
Avatar billede koldskaal Praktikant
25. august 2008 - 10:39 #5
Hej Leif!

projektet er røget lidt i skuffen, idet jeg er flyttet og prøver at komme på plads.

Dog synes jeg at prisen £1086.88 = kr10.124 er mere end jeg havde planlagt.

når jeg får Internet om 4 mdr. prøver jeg lidt igen.

tak for svarene