Avatar billede dp82 Nybegynder
18. maj 2008 - 03:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

software raid

hey

har 3 diske jeg køre et raid 0 på (MS software raid) da jeg nu har skiftet bundkort fra et Asus a8n-e til et Asus p5k... kommer mit raid drev ikke frem igen.... med mit gamle bundkort kunne jeg sagtens om installer XP uden jeg hade problemer med mit raid

Nej har ikke en backuo
RIGTIGE MEND sukker en gang og siger nå...
tøsedrenge tager en backup
Avatar billede Beach Mester
18. maj 2008 - 03:29 #1
Hmm.... Er du så en rigtig mand siden du kommer listende her til E for at bede andre om hjælp?

Min deff. af rigtige mænd er--->
1/ At de har styr på deres HW og har self. kontrol på at der næsten altid vil kommer bæ ud af at overføre et SW raid fra et MB til et andet *LOL*
2/ At SW raid er for tøsedrenge der ikke ved at dette belaster CPU så meget at du næsten ikke for nogen bonus ud i den anden ende.
3/ Div. smarte opsætninger af ens maskine gør det mere eller mindre overflødigt at tænke i backupløsninger.

Nå... det var bare fordi jeg selv er en rigtig mand, og læste imellem linjerne at du trods din afslutning mener du ikke kan klare dig selv... Kan rigtige mænd ikke det???

Forslag til hjælpen kommer her.
Kast dine diske tilbage på dit gamle MB og biks dine data sammen på en enkelt disk. Derefter kan du flytte data over på dit nye MB og evt lave et tøse raid med mindre du vil ud og køre på motorvejen *S*

Ovenstående skrevet med et mindre smil, du må endelig ikke misforstå:-)

//Beach
Avatar billede arne_v Ekspert
18. maj 2008 - 06:09 #2
Nu er det meget begrænset hvad CPU der bruges på SW RAID 0 ...
Avatar billede dp82 Nybegynder
19. maj 2008 - 18:44 #3
1.gå til computer administration
2. gå til disk håndteringen
3. højre klik på en disk i raidet og vælg impoter fremmead disk