Avatar billede crasser83 Praktikant
13. juni 2008 - 18:04 Der er 1 løsning

Problemer med Raid i Vista og E8500 på Nforce 680i SLI

Jeg bruger raid i Vista 64 bit og har fået det til at køre fint, havde dog store problemer med det i starten, og jeg kan faktisk ikke huske hvordan vi fik det til at fungere. Men jeg har så ville udskifte min processor fra E6600 til E 8500, men den kunne mit bundkort(NVIDIA nForce 680i SLI ikke lige klare. Bundkortet kunne slet ikke finde den.
Jeg forsøgte med at resætte biosen, for at kunne tilslutte en disk der ikke kørte raid og installere Xp på den disk så jeg via en automatisk opdater fra MSI kunne finde en update til min bios der så ville løse problemet. Det gik også fint, udover at den ikke kunne finde an opdatering, og bekræftede hermed min mistanke om det ikke havde så meget med MSI at gøre.
Jeg fandt da også det rigtige bundkort på NVIDIAs hjemmeside(imodsætning til MSIs, http://www.nvidia.com/page/nforce_600i.html), men der var ikke nogen biosopdatering. Så jeg var lige vidt.
Så ville jeg bare have min gamle opsætning tilbage men så heldig skulle jeg heller ikke være. Jeg tilsluttede hardiskene(én systemdisk, to lagerdiske i raid) igen, indstillede raiden som også blev fund og i "healthy" stand. Men når den begynder på windows velkomstskærm fryser den og går i sort efter et par sekunder. Har prøvet at bytte rundt på kablerne i alle tænkelige muligheder, intet virker. Kan godt køre systemdisken alene, dog.

Mit spørgsmål er så:

Kan jeg få mine diske tilbage uden at skulle formatere dem? Jeg har mange billeder og breve jeg ville være meget ked af at miste.

og

Nogen der hvem hvordan jeg får processoren til at virke? Tror det er pga. de 45 nm imod de tidligere 60 nm eller kan processeren være defekt?

Med Venlig Hilsen Christian Ibsen-Bjerget
Avatar billede crasser83 Praktikant
22. oktober 2009 - 19:01 #1
% hjælp. Lukkes