Avatar billede alluc Nybegynder
15. juni 2008 - 23:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

T_FUNCTION Fejlmelding?!

Hej Eksperter,

Jeg får følgende fejlmelding, når jeg vil forsøger at redigere i et allerede oprettet produkt.

-----
Parse error: syntax error, unexpected T_FUNCTION in /usr/home/web/xxx/produkter/redprodukt.php on line 34
-----

Her er siden redprodukt.php

<?php
if (!isset($_SESSION['admin'])) {

    include("login/admincheck.php");

} else {

    $type = $_GET['type'];
    $filnavn = $_REQUEST['filnavn'];
    $filnavnthumb = $_REQUEST['filnavnthumb'];
    $produkt = $_REQUEST['produkt'];
    $mat = $_REQUEST['mat'];
    $beskrivelse = $_REQUEST['beskrivelse'];
    $pris = $_REQUEST['pris'];
    $farve = $_REQUEST['farve'];
    $str = $_REQUEST['str'];
    $id = $_GET['id'];

    $selectall = mysql_query("SELECT * FROM testprodukter WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
    $row = mysql_fetch_assoc($selectall);

    $filnavnu = $row['filnavn'];
    $filnavnthumbu = $row['filnavnthumb'];

    if (isset($filnavnu)) {
        unlink($filnavnu);
        unlink($filnavnthumbu);
    } else {
        echo "";
    }k

    ///*** FIL START FIL START ***///

    function resize($filename, $newfilename, $maxw, $maxh) {
        $result = false;
        $srcim = imagecreatefromjpeg($filename);
        $ow = imagesx($srcim);
        $oh = imagesy($srcim);
        $wscale = $maxw / $ow;
        $hscale = $maxh / $oh;
        $scale = ($hscale < $wscale ? $hscale : $wscale);
        $nw = round($ow * $scale, 0);
        $nh = round($oh * $scale, 0);
        $dstim = imagecreatetruecolor($nw, $nh);
        imagecopyresampled($dstim, $srcim, 0, 0, 0, 0, $nw, $nh, $ow, $oh);
        $result = imagejpeg($dstim, $newfilename, 85);
        imagedestroy($dstim);
        imagedestroy($srcim);
        return $result;
    }

    function verify_image($file) {

        $txt = file_get_contents($file);
        $image_safe = true;
        if (preg_match('#&(quot|lt|gt|nbsp|<?php);#i', $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#&\#x([0-9a-f]+);#i", $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match('#&\#([0-9]+);#i', $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#([a-z]*)=([\`\'\"]*)script:#iU", $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#([a-z]*)=([\`\'\"]*)java script:#iU", $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#([a-z]*)=([\'\"]*)vbscript:#iU", $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#(<[^>]+)style=([\`\'\"]*).*expression\([^>]*>#iU", $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#(<[^>]+)style=([\`\'\"]*).*behaviour\([^>]*>#iU", $txt)) { $image_safe = false; }
        elseif (preg_match("#</*(applet|link|style|script|iframe|frame|frameset)[^>]*>#i", $txt)) { $image_safe = false; }
        return $image_safe;

    }

    if (isset($_POST['submit'])) {

        $konfiguration['upload_bibliotek'] = "./produkter";
        $konfiguration['max_stoerrelse'] = "10000";

        if ($filnavn == "" && !empty($_FILES['upfil']['name']) && is_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'])) {
            $fil_ext = strrchr($_FILES['upfil']['name'], ".");
            $fil_navn = substr($_FILES['upfil']['name'], 0, strrpos($_FILES['upfil']['name'], "."));
            if (preg_match("/^[-0-9A-Z_\[\]]+$/i", $fil_navn) && preg_match("/(\.gif|\.GIF|\.jpg|\.JPG|\.png|\.PNG)$/", $fil_ext)) {
                if ($_FILES['upfil']['size'] <= $konfiguration['max_stoerrelse']) {
                    $fil_navn = $fil_navn."[".rand(10000, 99999)."]".$fil_ext;
                    // HUSK AT DEFINERE VARIABLEN $filnavnthumb
                    $result = mysql_query("UPDATE testprodukter SET filnavn='$filnavn' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
                    $result = mysql_query("UPDATE testprodukter SET filnavnthumb='$filnavnthumb' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
                    move_uploaded_file($_FILES['upfil']['tmp_name'], $konfiguration['upload_bibliotek'].$_FILES['upfil']);
                    chmod($konfiguration['upload_bibliotek'].$fil_navn, 0644);
                    if ($size = @getimagesize($konfiguration['upload_bibliotek'].$_FILES['upfil'])) {
                        if (!verify_image($konfiguration['upload_bibliotek'].$fil_navn)) {
                            unlink($konfiguration['upload_bibliotek'].$fil_navn);
                        }
                    } else {
                        unlink($konfiguration['upload_bibliotek'].$fil_navn);
                    }

        if (isset($_POST['slet_fil'])) {
            $result = mysql_query("UPDATE testprodukter SET filnavn='' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
            $result = mysql_query("UPDATE testprodukter SET filnavnthumb='' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());
            unlink($konfiguration['upload_bibliotek'].$fil_navn);
        }

    ///*** FIL SLUT  FIL SLUT ***///

    $opdater_filnavn = mysql_query("UPDATE testprodukter SET filnavn='$filnavn', filnavnthumb='$filnavnthumb', produkt='$produkt', mat='$mat', beskrivelse='$beskrivelse', pris='$pris', farve='$farve', str='$str' WHERE id='$id'") or die(mysql_error());

    header("Location: index.php?side=produkter"); exit;

}
?>

På forhånd tak.
Avatar billede schaefner Juniormester
15. juni 2008 - 23:38 #1
if (isset($filnavnu)) {
        unlink($filnavnu);
        unlink($filnavnthumbu);
    } else {
        echo "";
    }k

Prøv at fjerne dit "k" eter if-sætningen :)
Avatar billede schaefner Juniormester
15. juni 2008 - 23:39 #2
efter if-sætningen skulle der stå.
Avatar billede alluc Nybegynder
15. juni 2008 - 23:44 #3
Takker :D - Ups, kunne sq ikke få øje på det. Kunne du evt. hjælpe med nogle få tilrettelser over msn?