Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. juni 2008 - 22:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DVD/CD-brænder kan ikke ses i Denne computer

Jeg har i dag købt en ny brænder da den gamle tilsyneladende var død.

Jeg har sat den nye på den gamles plads som master på sekundær IDE hvor der tillige er en harddisk (E-drev)som slave.

Da jeg startede Windows op blev brænderen fundet og installeret uden problemer.
Den kan ses i BIOS som installeret og kigger jeg i endhedshåndtering står følgende:
"Windows indlæste enhedsdriveren til hardwaren, men kan ikke finde hardwareenheden. (Kode 41)"

Ligeledes i Enhedshåndtering er begge IDE-kanaler sat til:
"DMA- Hvis den er tilgængelig."

Når jeg kigger i Denne Computer kan jeg ikke se den.

Hvis jeg lægger en CD i drevet kører den som når den normalt får en CD i og den grønne lampe lyser.

Jeg har prøvet, at bytte rundt på E-drevet (den ekstra harddisk) og brænderen, byttet dem rundt som master og slave, prøvet Cable Select (som C-drevet står på den Primære IDE men her fandt Windows så kun C-drevet) osv men den vil bare ikke frem.
What to do?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. juni 2008 - 22:55 #1
vil lige tilføje, at det var det der var problemet med den gamle brænder, lige pludselig ophørte den med, at fungere på den måde den ellers havde kørt.
Lige nu tror jeg faktisk ikke, at den gamle brænder er død, men at computeren på en eller anden vis har "blokeret" den...?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. juni 2008 - 23:09 #2
Avatar billede ztyxx Nybegynder
16. juni 2008 - 23:52 #3
Der står bl.a:
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

I min REGEDIT har jeg 24 der hedder det, skal jeg slette i dem alle, og hvad er det egentlig for nogle størrelser?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. juni 2008 - 00:59 #4
nå jeg fulgte linket og gjorde som beskrevet og nu spiller det.
vejmand læg et svar så får du dine point
Avatar billede vejmand Juniormester
17. juni 2008 - 05:18 #5
Oki, godt du fik det fikset.  :-)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. juni 2008 - 15:13 #6
mange tak for hjælpen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
17. juni 2008 - 15:14 #7
mange tak for hjælpen