Avatar billede thb Nybegynder
21. juni 2001 - 13:57 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

scroll

Hej

Jeg skal bruge et script hvor man har et div, og når teksten kommer uden for divets størrelse så skal man kunne, scroller ved at køre over et link...

Man kan også komme med links til sider hvor der er denne funktion, men det giver ikke lige så mange point.

Dvs. et helt script lige til at sætte vi lgive flest point... :)
Avatar billede nute Nybegynder
21. juni 2001 - 15:00 #1
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
<style type=\"text/css\">
#divUpControl {position:absolute; left:10px;top:10px; width:320px;height:30px; z-index:1; text-align: right}
#divDownControl {position:absolute; left:10px; top:270px; width:320px;height:30px; z-index:1;text-align: right}
#divContainer {LEFT: 10px; VISIBILITY: hidden; OVERFLOW: hidden; WIDTH:320px; CLIP: rect(0px 320px 240px 0px); POSITION: absolute; TOP: 30px; HEIGHT: 240px}
#divContent {LEFT: 0px; POSITION: absolute; TOP: 0px}
</style>
<script language=\"JavaScript\">// begin absolutely positioned scrollable area object scripts
function verifyCompatibleBrowser(){
    this.ver=navigator.appVersion
    this.dom=document.getElementById?1:0
    this.ie5=(this.ver.indexOf(\"MSIE 5\")>-1 && this.dom)?1:0;
    this.ie4=(document.all && !this.dom)?1:0;
    this.ns5=(this.dom && parseInt(this.ver) >= 5) ?1:0;

    this.ns4=(document.layers && !this.dom)?1:0;
    this.bw=(this.ie5 || this.ie4 || this.ns4 || this.ns5)
    return this
}
bw=new verifyCompatibleBrowser()

var speed=50

var loop, timer

function ConstructObject(obj,nest){
    nest=(!nest) ? \'\':\'document.\'+nest+\'.\'
    this.el=bw.dom?document.getElementById(obj):bw.ie4?document.all[obj]:bw.ns4?eval(nest+\'document.\'+obj):0;
    this.css=bw.dom?document.getElementById(obj).style:bw.ie4?document.all[obj].style:bw.ns4?eval(nest+\'document.\'+obj):0;
    this.scrollHeight=bw.ns4?this.css.document.height:this.el.offsetHeight
    this.clipHeight=bw.ns4?this.css.clip.height:this.el.offsetHeight
    this.up=MoveAreaUp;this.down=MoveAreaDown;
    this.MoveArea=MoveArea; this.x; this.y;
    this.obj = obj + \"Object\"
    eval(this.obj + \"=this\")
    return this
}
function MoveArea(x,y){
    this.x=x;this.y=y
    this.css.left=this.x
    this.css.top=this.y
}

function MoveAreaDown(move){
    if(this.y>-this.scrollHeight+objContainer.clipHeight){
    this.MoveArea(0,this.y-move)
    if(loop) setTimeout(this.obj+\".down(\"+move+\")\",speed)
    }
function MoveAreaUp(move){
    if(this.y<0){
    this.MoveArea(0,this.y-move)
    if(loop) setTimeout(this.obj+\".up(\"+move+\")\",speed)
    }

function PerformScroll(speed){
    if(initialised){
        loop=true;
        if(speed>0) objScroller.down(speed)
        else objScroller.up(speed)
    }

function CeaseScroll(){
    loop=false
    if(timer) clearTimeout(timer)
}
var initialised;
function InitialiseScrollableArea(){
    objContainer=new ConstructObject(\'divContainer\')
    objScroller=new ConstructObject(\'divContent\',\'divContainer\')
    objScroller.MoveArea(0,0)
    objContainer.css.visibility=\'visible\'
    initialised=true;
}
// end absolutely positioned scrollable area object scripts

</script>
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" onLoad=\"InitialiseScrollableArea();\">
<!-- begin absolutely positioned scrollable area object-->
<div id=\"divUpControl\"> <a href=\"java script:;\" onmouseover=\"PerformScroll(-7)\" onmouseout=\"CeaseScroll()\">[scroll
  up]</a> </div>
<div id=\"divDownControl\"> <a href=\"java script:;\" onmouseover=\"PerformScroll(7)\" onmouseout=\"CeaseScroll()\">[scroll
  down]</a> </div>
<div id=\"divContainer\">
  <div id=\"divContent\"> <b>Scroll Area Content Start</b>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipscing elit, sed diam nonnumy
      eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliquam erat volupat.</p>
    <p>Et harumd dereud facilis est er expedit distinct. Nam liber a tempor cum
      soluta nobis eligend optio comque nihil quod a impedit anim id quod maxim
      placeat facer possim omnis es voluptas assumenda est, omnis dolor repellend.
      Temporem autem quinsud et aur office debit aut tum rerum necesit atib saepe
      eveniet ut er repudiand sint et molestia non este recusand.</p>
    <p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipscing elit, sed diam nonnumy
      eiusmod tempor incidunt ut labore et dolore magna aliquam erat volupat.</p>
    <p>Et harumd dereud facilis est er expedit distinct. Nam liber a tempor cum
      soluta nobis eligend optio comque nihil quod a impedit anim id quod maxim
      placeat facer possim omnis es voluptas assumenda est, omnis dolor repellend.
      Temporem autem quinsud et aur office debit aut tum rerum necesit atib saepe
      eveniet ut er repudiand sint et molestia non este recusand.</p>
    <b>Scroll Area Content End</b> </div>
</div>
<!-- end absolutely positioned scrollable area object -->
</body>
</html>

http://www.fotx.net/nikolajdu

http://www.bratta.com/dhtml/scripts.asp?url=scripts/scripts.asp?id=3&ac=25&order=created

http://www.bratta.com/dhtml/scripts.asp?url=scripts/scripts.asp?id=24&ac=32&order=created

http://www.assembler.org
http://www.ghtml.com/showoff/scrollbar/index.html
http://www.olebole.f2s.com/scroller/

/nute
Avatar billede kent-c Nybegynder
23. juni 2001 - 12:07 #2
Avatar billede thb Nybegynder
23. juli 2001 - 20:22 #3
har selv fundet svaret, men kan ikke lide at lade være med at give point ud alligevel...