Avatar billede jjensen Juniormester
17. juni 2008 - 20:12 Der er 6 kommentarer

Hastighed på trådløst net

Hej,

Jeg har en 10 MBit forbindelse igennem Fullrate, Når jeg sætter kablet i og måler hastigheden så har jeg også ca. 10 Mbit.¨

I min Acer Bærbare og min Linksys WRT350N trådløse router er et .n netværk - alligevel måler jeg ikke andet end ½-1 MBit internet hastighed når jeg kører trådløst med 128 bit kryptering.

Et andet problem er at jeg ikke kan tilslutte 2 computere til samme netværk på trods af der ikke er sat nogen MAC filtrering op. Jeg har forsøgt at følge denne anvisning: http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp

Når jeg skriver forsøgt, er det fordi min viden omkring netværk kan ligge på et lille sted. Men det er helt klart jeg mangler at sætte nogle parametre - eller lign.

1) Hastighed markant lavere når trådløst
2) Kun mulighed for 1 PC på ad gangen.
Avatar billede ejldk Nybegynder
17. juni 2008 - 21:10 #1
står din router og din pc i samme rum?
hastigheden kan let forsvinde, hvis den skal igennem mange mure osv...
Avatar billede jjensen Juniormester
17. juni 2008 - 21:42 #2
Vel ikke med en faktor 10-20 - eller?

Der er ca. 6 m. igennem 1 væg og 1 dør.
Avatar billede ejldk Nybegynder
17. juni 2008 - 21:44 #3
Det virker meget mærkeligt.
Er alle andre andre computere i huset slukket når du tester?
Avatar billede jjensen Juniormester
17. juni 2008 - 21:55 #4
Ja, der er kun den ene på. Jeg mistænker måske lidt noget med nogle IP konflikter eller lign. Krypteringen tager vel også hastighed - måske skulle jeg nøjes med 64 bit.
Avatar billede jjensen Juniormester
18. juni 2008 - 00:56 #5
Det må have været noget lokalt/periodisk - nu har jeg lige målt igen og får 10 Mbit igennem trådløst.

Mht. jeg kun kan logge én maskine på - dder sker noget underlogt når jeg tager bærbar2 trådløst med XP og afbryder og opretter forbindelsen - så får den faktisk forbindelse ganske kort 10-30 sekunder.

Mystisk...
Avatar billede tramm Nybegynder
18. juni 2008 - 10:45 #6
Prøv at skifte kanal på det trådløse. Der kan sagtens være støj.
Kanal 1 og 2 er som regel de mest udsatte da de bla. bruges til bluetooth microovne og div. alarmsystemer.
Du kan sagtens beholde din 128 bit kryptering, den skulle ikke kunne sænke hastigheden så markant.