Avatar billede donnyhus Praktikant
17. juni 2008 - 22:02 Der er 4 kommentarer

Brænde skjult XP partition - og installere på ny harddisk på X41

Jeg har en Thinkpad X41 (uden drev på), som jeg gerne vil smide en større HD i.

Der ligger en skjult partition med XP på den nuværende HD som jeg kan køre recovery fra. Kan jeg brænde den partition/installationsmulighed over på en dvd/cd så jeg kan installere XP på den nye HD jeg smider i X41´eren?

Da der ikke er noget drev på X41´eren, så skal installationen vel køres fra et ekstern drev? Eller kunne jeg kopiere den skjulte partition over til den nye HD og starte den fra X41´eren?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2008 - 22:06 #1
Det letteste vil være at du kloner din skjulte partition over på din nye disk. Du kan f.eks. anvende INSERT til den proces www.helgec.dk/insert.iso
Avatar billede donnyhus Praktikant
18. juni 2008 - 08:59 #2
Nu er jeg ikke ekspert i dette, hvordan anvender jeg så INSERT i praksis? Altså jeg brænder ISO filen til DVD også er INSERT et program jeg installerer på computeren?

Når jeg smider partitionen over på en ny disk, så skal jeg ikke bruge produkt nøgle etc. igen?
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 09:08 #3
"Altså jeg brænder ISO filen til DVD" ja, brændes som bootimage se hvodan på www.helgec.dk/livecd.html -> monter begge dine diske og boot op på insert -> læs linket "Sådan bruges funktionen dd" på http://www.helgec.dk/livecd.html og hvis du ikke forstår det så spørg igen

"Når jeg smider partitionen over på en ny disk, så skal jeg ikke bruge produkt nøgle etc. igen?"  NEJ!
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2008 - 11:34 #4
Mangler du stadig hjælp