Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 10:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Film i afspiller på site

Jeg har lavet dette på mit site

<p>
      <embed height="300" src="../images/Video/film_hveps_1.wmv" type="audio/mpeg" width="292" autostart="true">

      &nbsp;
          </p>

Hvilket format skal jeg benytte, for at få det til at virke?

Hvilken type?

Hvor langt nede i stien, må filen være placeret?
Avatar billede henninga Novice
24. juni 2008 - 10:57 #1
Formatet skal være wmv - som du selv har skrevet.
typen kan du helt udelade. Den er ikke nødvendig.
Filen er placeret der hvor din sti ender - altså i dette tilfælde i mappen Video og med navnet film_hveps_1.wmv

Prøv eventuelt at kigge her:  http://www.abmedia.dk/video/embed.htm
Der er også eksempler

/Henning
Avatar billede w13 Novice
24. juni 2008 - 10:58 #2
Filen må være uendeligt langt nede placeret, men jeg tvivler på, du vil få meget ud af at bruge et <embed>-element, der ikke længere findes i HTML. Du skal derfor ud i en lidt længere kode, såsom:

<OBJECT ID="MediaPlayer0" WIDTH=500 height=380 CLASSID="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74c7e95" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112" STANDBY="Loading Microsoft Windows Media Player components..." TYPE="application/x-oleobject">
<PARAM NAME="FileName" VALUE="="../images/Video/film_hveps_1.wmv">
<PARAM NAME="AutoStart" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="false">
<PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="true">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="false">
<PARAM NAME="AnimationAtStart" VALUE="false">
<PARAM NAME="TransparentatStart" VALUE="true">
<EMBED TYPE="application/x-mplayer2" PLUGINSPAGE="http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=windows&sbp=mediaplayer&ar=Media&sba=Plugin&" SRC="="../images/Video/film_hveps_1.wmv" NAME="MediaPlayer" WIDTH=100% height=100% ShowControls=0 ShowStatusBar=1 ShowDisplay=0></EMBED>
</OBJECT>

Den vil så afspille i Windows Media Player og virke i alle browsere, hvis brugeren har WMP installeret. Husk dog, at stien til filmen skal stå 2 steder i ovenstående kode.

Se evt. dette spørgsmål, hvor vi diskuterede netop det samme: http://www.eksperten.dk/spm/835522
Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 11:04 #3
tak for hjælpen lige nu - kigger og vender tilbage med point

kan simpelthen ikke forstå, at det kun virker med angivelse af http

http://www.brisingamen.dk/video_hveps_1.html
Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 11:16 #4
w13> kan ikke få den til at afspille wmv?

har også ændret sti til http

http://www.brisingamen.dk/video_hveps_1.html

embed virker fint, så den med activex er måske ikke nødvendig for mig
Avatar billede w13 Novice
24. juni 2008 - 11:23 #5
Stien:
../images/Video/film_hveps_1.wmv
virker ikke, fordi den er forkert. Den skal være:
/images/Video/film_hveps_1.wmv

../ går jo en mappe ud og det er forkert.

Hvis du ser din side i FireFox vil du se, at det er omvendt der. Dér virker den øverste afspiller ikke, mens den nederste gør.
Avatar billede w13 Novice
24. juni 2008 - 11:24 #6
Hvis du indleder en sti med "/", betyder det, at stien starter i "roden" af sitet, dvs. i den allerførste mappe.
Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 11:25 #7
ok - prøver igen
Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 11:31 #8
point går til w13

laver bemærkning om, at activex-modellen virker i firefox

henninga> vil helt klart kigge forbi :-)
Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 11:33 #9
point går til w13

kan du lave et indlæg igen, som jeg kan acceptere og derfor give point til dig?
Avatar billede w13 Novice
24. juni 2008 - 11:45 #10
Jeg har skam fået point. ;) Og tak for dem!
Avatar billede brisingamen Nybegynder
24. juni 2008 - 11:48 #11
sådan - nu har jeg noget der virker

næste omgang bliver vel, at finde noget, der virker uafhængigt af, hvilken browser der bliver brugt - nå, kommer nok tilbage til det senere

er du til videoredigering på et professionelt plan?
Avatar billede w13 Novice
24. juni 2008 - 12:04 #12
(Spørger du mig eller Henninga om videoredigering? :) Jeg har leget lidt med det, men gør det sjældent.)

Hvad angår en løsning, der er uafhængig af browser, så er den klart mest optimale løsning at finde en Flash-afspiller, da stort set alle har installeret programmet til at se Flash-applikationer, og hvis de ikke har, så er det lynhurtigt at installere.

Hvis man ikke har Windows, kan man f.eks. ikke bare lige se film i Windows Media Player, og det er heller ikke sikkert, man har Quicktime installeret, hvis man vælger at bruge dette.
Avatar billede henninga Novice
24. juni 2008 - 15:19 #13
Nå, I fandt ud af det - fint.
Jeg var nødt til at smutte til køretime (er ved at tage MC-kort ;o)