Avatar billede freeman Nybegynder
29. juni 2008 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Backup af Windows drev/filer fra Ubuntu?

Hej,

Jeg har en "server" med Ubuntu kørende, som jeg styre via VNC. Jeg vil gerne have den til fast at tage backup/synkronisere et drev på min workstation (WinXP).

I Ubuntu har jeg nu fået klargjort en mappe, samt hentet "Unison" som vist skulle kunne bruges til backup. Desværre skal jeg angive den "lokale" mappe som der skal synkroniseres mellem, og der er den ene jo en "ekstern", altså min winXP mappe. Jeg kan godt se den i Ubuntu og har også tilsluttet den, så den står som en genvej på Ubuntus skrivebord. Desværre ken jeg ikke angive den som en mappe..

Nogen som kan hjælpe?  Jeg er ikke en haj til Linux(slet ikke), derfor skal det gerne være noget med et logisk GUI :)
Avatar billede lassebm Nybegynder
30. juni 2008 - 08:15 #1
Du kan mounte den hvis du vælger smb som filsystem mener jeg. Så bliver dit XP share "lokalt" på din linux box.
Avatar billede freeman Nybegynder
02. juli 2008 - 21:05 #2
Hmm... ved du hvordan vælger det i et kørende Ubuntu-system?
Avatar billede lassebm Nybegynder
03. juli 2008 - 08:22 #3
Kan være du skal bruge cifs.

Prøv at kigge på denne. Burde være lige ud af landevejen
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=288534
Avatar billede freeman Nybegynder
13. august 2008 - 18:34 #4
det kunne jeg :)