Avatar billede ginola Juniormester
30. juni 2008 - 09:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Børn og XP

Nå men lidt kryptisk overskrift. Mit "problem" er at jeg arbejder på en SFO hvor jeg bl.a. står for at holde 10 pc'ere kørende med xp og spil. Nu er det jo sådan at børn gerne "kommer til" at oprette forskellige genveje, slette ikoner mm. Mit spg. er hvordan jeg bedst sikrer diverse filer, ikoner, programmer mm. Kort sagt hvordan gør jeg det nemmest for mig selv at holde skidtet kørende UDEN at skulle formatere en gang om måneden ?

Tak !
Avatar billede grohnheit Nybegynder
30. juni 2008 - 10:04 #1
Giv børnene en begrændset konto, hvor du går ind i ntfs rettigheder og siger at de kun må læse.

det ser jeg som den rigtige løsning.
Avatar billede ginola Juniormester
30. juni 2008 - 11:26 #2
ntfs ?? (og hvordan vælger jeg "kun læse") ?
Avatar billede Jensen DK Novice
30. juni 2008 - 13:36 #3
Du skal ind i konti, og du skal have en konto med administratorrettigheder og kode på, børnene skal så have en konto som alle logger ind på uden admin rettigheder.
Avatar billede ginola Juniormester
30. juni 2008 - 15:10 #4
ja jo...har egentlig lavet det sådan, men kan børnene alligevel ikke f.eks. gå ind og slette en windows fil ?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. juli 2008 - 06:50 #5
De skulle ikke kunne slette noget i styrersystemet, men du kan gå ind på børnenes konto og slette alt hvad de har installeret ved at slette deres konto og mapper, og så oprette en  het frisk konto igen til børnene.
Avatar billede Slettet bruger
01. juli 2008 - 07:26 #6