Avatar billede jacobmr Nybegynder
01. juli 2008 - 16:20 Der er 8 kommentarer

Begrænset eller ingen adgang! Hjælp!

Hej Eksperter :)

Okay jeg har et meget stort problem. Jeg købte en ny pc tilbage i Marts. Indtil videre har den virket fejlfrit. Forrige Fredag gik det så galt med min internet forb.
Da jeg tændte pc'en, så havde jeg pludselig "begrænset eller ingen adgang" til internettet. Jeg havde så ikke tid til at prøve at løse problemet og min internet udbyder havde lukket, så jeg kunne heller ikke ringe til dem. Jeg lukkede ned og tændte igen om aftenen. Der havde jeg så fin adgang til internettet igen. Mystisk.
Nå, Mandagen efter gik det så helt galt. Jeg havde begrænset eller ingen adgang igen, og jeg havde ikke installeret eller opdateret noget siden Fredag, og heller ikke før Fredagen faktisk.
Jeg snakkede med mit internet selskab (Clearwire), mange gange, men de kunne ikke hjælpe mig.
Jeg lånte så en bærbar af min far, satte LAN kablet i den, og vupti, det virkede fint. Ergo er det noget med min stationære den er gal med.
Jeg har nærmest prøvet alt nu. Afinstalleret min firewall, repareret LAN forb 100 gange, været inde i kommandoprompt og skrevet "netsh winsock reset" og rebootet, prøvet at deaktivere LAN forb og når jeg så prøver at aktivere den igen siger den "forbindelsen kunne ikke oprettes!" og har også prøvet at geninstallere mine drivers fra cd'en der medfulgte pc'en.
Jeg bruger hverken en router eller noget trådløst. Jeg kører i øvrigt Win XP med SP2.

Udover det, så efter dette netværks problem er opstået så er det også tit at windows ikke vil lukke ned ordentligt, den siger bare "windows lukkes" uden den lukker.
Jeg håber der er nogle der har en idé til hvad jeg kan gøre, da jeg ikke er meget for at formatere hele min pc og starte forfra.

Mvh Jacob.
Avatar billede jacobmr Nybegynder
01. juli 2008 - 16:25 #1
Jeg har i øvrigt også prøvet at køre Fejlsikret tilstand med netværk. Det virker heller ikke.
Avatar billede grohnheit Nybegynder
01. juli 2008 - 18:35 #2
uden router ?

det vil sige at du kører direkte på wan adressen ?

har før haft problemer med dette, da din udbyder låser mac adressen i noget tid, pga. en anti terror lov, der siger at man ikke må have mere end 1 wan adresse af gangen. Dog 2 for dem der havde internet før reglen blev ændret.

prøv at låne en router og slå dhcp til i den, og se om det så virker. Med en router på, vil du også hurtigt se om det er din computer der fejler noget, eller om det er forbindelsen til din udbyder det er galt med. Efter du har sat routeren på, er det nok nødvendigt at få din udbyder til at release ip addresesn, men du kan jo selv se om routeren får en wan adresse eller ej.
Avatar billede jacobmr Nybegynder
01. juli 2008 - 18:43 #3
Ja jeg kører uden router, dvs. LAN kablet går direkte ind i min pc. Lidt ligesom mobilt bredbånd.

Jeg ved ike helt hvad enwan adresse er, kan du uddybe det?
Lige nu har jeg jo samme LAN kabel sat i min fars bærbare som jeg har lånt og det kører det helt fint. Så for mig at se er det et problem med min stationære, lyder det ikke sådan synes i?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
01. juli 2008 - 18:59 #4
havde ikke lige set at clearwire var trådløst internet, ligesom 3 fx. Min fejl.

Men det lyder som om at, problemet opstår når din computer skal have fat i clearwires dhcp server.

så hvis du har en firewall eller anden anti virus så afinstaller det HELT, ikke noget med bar at lukke det ned. og genstart.

har du testet om din computer kan gå på andre steder ? så vi kan udelukke en hardware fejl.
Avatar billede jacobmr Nybegynder
01. juli 2008 - 19:25 #5
Det er helt okay :)

Jeg har afinstalleret både anti-virus og firewalls fuldstændig.

Ved ikke rigtig hvad du mener med om jeg har testet om min computer kan gå på andre steder. Det er jo en stationær så den er lidt svær at tage med rundt omkring :)
Jeg kunne selvfølgelig prøve at låne min mors mobile 3 bredbånd evt.? Var det noget i den stil du mente?

Og tak fordi du gider og hjælpe mig iøvrigt :)
Avatar billede grohnheit Nybegynder
01. juli 2008 - 20:08 #6
det ville være en god idé og teste om computeren kan gå på hos en ven, for at indsnævre fejlfindingen.

Men har du prøvet at hente den nyeste driver til netkortet inde fra producentens hjemmeside ?

Ellers så tjek om Windows er fuldt opdateret, og måske skulle du endda installere sp3.
Avatar billede jacobmr Nybegynder
01. juli 2008 - 22:30 #7
Okay jeg prøver at tage den med over hos en og tester den dér.

Jeg har ikke prøvet at hente den nyeste driver da jeg jo ikke rigtig kan gå på nettet med den, men kan man downloade driveren på en anden computer, lægge den ned på en usb og smide den ind på min?

Prøver osse at installere sp3, selvom det igen nok bliver lidt svært uden internet...kan man gøre med sp3 som med netkortsdriveren? altså hente den på en anden pc, lægge det på en usb og smide den ind på min pc?
Avatar billede grohnheit Nybegynder
01. juli 2008 - 22:48 #8