Avatar billede maledictine Nybegynder
04. juli 2008 - 18:46 Der er 4 kommentarer

Hjælp til langsom opstart af pc

Jeg sidder her med min vens pc, som primært består af mit tidligere bundkort Gigabyte P35-DS3 samt min cpu core duo 2, 2.6.

Jeg har selv brugt disse ting indtil forleden da jeg skiftede til en ny.

Jeg har prøvet at installere windows på hans maskine, men efter at have opdateret osv. vil den nu efter genstart ikke starte windows op. Den siger system boot failure. Plus at den er syv æange og syv brede om at starte op fra hvor den tæller ram op til den finder alle enhederne.

Er der nogen af jer der kan asisstere i hvad der mon kan være årsagen?

Alle forslag er velkomne...
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
04. juli 2008 - 20:20 #1
Har du prøvet at udelukke RAM som fejlkilde? Dvs. sætte blot én eller andre klodser i. Af og til kan bundkort og ram drille hinanden - selvom vi heldigvis oftest slipper for problemerne.
Avatar billede maledictine Nybegynder
04. juli 2008 - 20:50 #2
det harj eg udelukket nu. Men jeg har lige taget disken ud og sat den i min usb box for at scanne den igennem osv. for at udelukke det også.
Avatar billede maledictine Nybegynder
05. juli 2008 - 14:26 #3
Fandt ud af det var harddisken den var gal med. Fandt en anden 80gb sata disk og smed i, også virkede det perfekt.
Avatar billede maledictine Nybegynder
05. juli 2008 - 20:25 #4
Harddisken var defekt.