Avatar billede insight Nybegynder
07. juli 2008 - 15:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reinstall af MAc os X

Hej

Jeg har en Imac (mac r russik for mig) som der har været windows xp på jeg kom til at "lege" med partionerne på under osx for at slette den windows xp install som har været på.

Da jeg rebootede den ville den hverken A b el C :( ..

Ok reintall den, men nej .. efter sprog valg så siger den :

Mac os X kan ikke installeres på denne computer

Har en mistanke om det er pga den ser den gamle windows partion el ? r der nogen måder jeg kan slette alle partioner og oprette en mac igen og install på ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
07. juli 2008 - 22:49 #1
Hejsa

Jeps - du burde i installationsvinduet på DVD kunne vælge at partitionere disken (hvis jeg husker rigtigt - måske skal du vælge indstillinger eller noget lignende). Og kan du det ikke der, så skulle du gerne kunne vælge Diskværktøj oppe i menulinien og gennem det være i stand til at partitionere din disk som Mac OS X udvidet (journaliseret).

Ellers så spørg igen ,-)

/Sebastian
Avatar billede insight Nybegynder
08. juli 2008 - 12:24 #2
Hej Sebastian

Du har helt ret i jeg kan starte diskhåndterings programmet jeg kan se en 232,9 gb disk .. her kan jeg så yde førstehjælp slette lave raid el gendanne . har prøvet at slette synes ikk rigtit at virke (har både prøvet med fat32 og mac os)

Kan se under min 232,9 gb disk er der en uden navn og uden størelse (er vist oxo kun en disk i maskinen)

Er det ikke muligt som på en windows box at pationre disken .. så jeg kan slette alle pationer og oprette en mac igen ?
Avatar billede nwt Nybegynder
27. november 2008 - 22:31 #3
Jo, dette gøres også i Diskværktøj som du finder oppe i menuen "Hjælpeprogrammer", hvis du har startet din iMac fra DVD og er kommet forbi sprogvalget.
Avatar billede insight Nybegynder
14. februar 2012 - 08:53 #4
lukket