Avatar billede maledictine Nybegynder
08. juli 2008 - 02:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

500gb disk vises kun som 127gb

Jegh ar lige reinstalleret min maskine for 10 gang og langt om længe virker det, men ville gerne have haft nogle ting fra en af mine 500gb diske jeg har siddende i. Men den ene vises kun som 127gb og jeg ved den funker for den var oppe før jeg reinstallerede.
Den anden 500gb jeg har er der hvor jeg har installeret mit OS som er win xp pro 64 bit, og den viser størrelsen som den skal.
Er der nogen der kan forklare hvorfor at efter de sidste 2 gange jeg har installeret windows, at den ikke viser den anden disk som 500gb?
Har nemlig læst lidt om bios osv. men den er opdateret osv. plus det er SATA diske vi snakker om, så der er ikke ligefrem jumpere på.

Håber på nogen kan hjælpe mig for det driver mig utroligt meget til vanvid.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2008 - 06:23 #1
Det lyder som om du ikke har installeret SP2 - gør det og så bør din disk vises i fuld størrelse
Avatar billede nyppe Nybegynder
08. juli 2008 - 07:47 #2
XP udgaver inden SP2 understøtter ikke store diske som 500GB, sørg for at opdater xp, hvis du har instaleret xp.
ellers er det en god ting at have en SP 2 udgave af XP efter fomatering, så du kan opdele/se den harddisk
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2008 - 08:10 #3
nyppe->> Hvorfor laver du et svar på heldec`s kommentar??
Avatar billede nyppe Nybegynder
08. juli 2008 - 08:28 #4
syntes det skulle uddybes.

og ville bekræfte hans kommentar
Avatar billede Jensen DK Novice
08. juli 2008 - 08:45 #5
nyppe for at uddybe en andens kommentar behøver man ikke at lægge et svar.
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. juli 2008 - 11:38 #6
Det sjove ved det hele er at jeg har opdateret til SP2. Det er grunden til jeg ikke helt kan se hvorfor den gør som den gør.
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2008 - 11:44 #7
Gå i diskhåndtering og opret en partition på resten.
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. juli 2008 - 11:45 #8
derinde er det en stor partition. Det er en næsten fyldt disk.
Avatar billede nyppe Nybegynder
08. juli 2008 - 11:51 #9
viser den de rette antal byte i partitionen?
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. juli 2008 - 11:54 #10
ja på de 127gb gør den. Den viser ikke resten.
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. juli 2008 - 11:55 #11
Det værste er at jeg har en anden 500gb magen til som min windows er installeret på. Og den bliver vist som den skal.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2008 - 12:24 #12
Hvad er det for et styresystem du anvender??
Avatar billede peet-49 Novice
08. juli 2008 - 12:32 #13
Helge med SP2 kan det vel kun være XP
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2008 - 12:59 #14
Prøv at køre "gparted" fra en Live-cd og se hvad den siger om størrelsen
Avatar billede maledictine Nybegynder
08. juli 2008 - 13:20 #15
gparted? er det ik noget linux sjov?
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2008 - 13:33 #16
Jo! men nu bliver jeg forvirret, i dine stamdata står bl.a.

"Opsætning af Linux samt Windows servere, samt testning deraf."

Og så gik jeg faktisk bare ud fra at det var noget du beherskede, men nok om det, du kan downloade og brænde www.helgec.dk/insert.iso (60 Mb.) og køre gparted derfra - guide på www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede peet-49 Novice
13. juli 2008 - 11:57 #17
Her sker ikke meget??
Avatar billede maledictine Nybegynder
05. august 2008 - 19:50 #18
fandt ud af det selv...
Avatar billede peet-49 Novice
06. august 2008 - 08:43 #19
Du skal ligge svaret her!!