Avatar billede gl_nok Nybegynder
13. juli 2008 - 16:56 Der er 4 kommentarer

spørgsmål om cookies og php variabler

Jeg har en side der ahr virket før.
Nu er den flyttet til en anden server også går der ged i det.
Jeg er ret overbevist om at det er mine php settings på den nye server den er gal med.
Problemet er at cookies ikke kan læses af siden.

Jeg har følgende linje:
if ($sprogs)
  {
    setcookie("sprog", $sprogs, time()+3600*24*365, "/",$_SERVER [HTTP_HOST], 0);
  }
    else
      {
    if ($sprog)
      {
      }
    else
      {
        setcookie("sprog", "dansk", time()+3600*24*365, "/", $_SERVER[HTTP_HOST],0 );
      }

Den burde læse om der er st en cookie og hvis der er det så indlæse den. Men det gør den ikke nu.

Nogen der har en ide om hvad php variabel det kab være galt med ?
Avatar billede gl_nok Nybegynder
13. juli 2008 - 18:39 #1
hmm er selv kommet lidt videre og fundet ud af det nok ikke er cokkies den er gal med men derimod variabler.
JEg har bygget mit site op med register_globals on og nu er mit domæne med register_globals sat til off.
Jeg burde selv kunne rette dette i mit webhotels interface med det virker ikke.
Kan man på nogen måde sætte register_globals til on via en htacces fil eller noget ?
Avatar billede showsource Seniormester
13. juli 2008 - 20:49 #2
Bortset fra det er dumt at sætte den til on, så med .htaccess

php_value register_globals On
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. juli 2008 - 06:43 #3
Du bør rette: $sprogs
til: $_COOKIE['sprogs'] og er lidt i tvivl om den øverste måske skal være: $_GET['sprogs']
Avatar billede janpolsen Nybegynder
18. juli 2008 - 13:36 #4
Som jakobdo skriver, så er det helt sikkert $sprogs den er galt med - i hvert fald hvis du ikke sætter den variabel til et eller andet tidligere i koden.

I og med at du nu kører med "register_globals = off", så skal du rette den slags variabler til alle steder, dvs. du skal tilføje $_POST['sprogs'], $_GET['sprogs'], $_COOKIE['sprogs'], etc.

Du bør for god orden skyld også bruger plinger rundt om HTTP_HOST så det ser således ud:
$_SERVER['HTTP_HOST']