Avatar billede OnkelJoakim Novice
15. juli 2008 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til en scoretavle til billard

Hej Eksperter!

Jeg har brug for noget hjælp til en scoretavle til en billard klub.

Systemet skal køre på en linux (Ubuntu) platform på en koolu maskine (http://koolu.com/Koolu-WE-Appliance/Works-Everywhere-Appliance.html)

Et eksempel på tavlen kan ses her:
http://www.soren-sogaard.dk/prod/billard/tavler/3197900.asp

Selve systemet skal kunne følgende:

Tavlen skal styre 2 spillere og antallet af indgange. 1 indgang er hver gang en spiller går til bordet og støder. Hvis denne score kan han fortsætte. Når denne serie er færdig er dette 1 indgang. Herefter er det modstanderens tur.

Systemet skal kunne beregne et snit. Dette beregnes ud fra score / indgange

Systemet skal holde styr på hver spillers højeste serie.

Systemet skal holde styr på antallet af indgange og samlet score.

Systemet skal kunne betjenes fra det nummeriske tastatur og ikke andet.

+ tasten skal tælle et point op ad gangen

Enter skal lægge den samlede serie til aktuelle spiller og skifte til modstanderen

Systemet skal kunne starte et nyt spil op evt ved hjælp af kombinationstaster (eks komma + 7)

Der må gerne være en plads i bunden til en reklame banner

Hvor lang tid vil dette tage at lave og hvad koster dette?

Rasmus
Avatar billede spliid Nybegynder
15. juli 2008 - 15:49 #1
Jeg kan programmere det, og det vil ca. tage 50 timer á 400 kr + moms. Men hvilket hardware (display og keypad) skal det kobles op mod? Hvis APIen til hardwaren er "fremkommelig" vil det tage de 50 timer, men hvis der skal rodes meget med hardwaren, vil det tage lidt længere tid.

Jeg kan levere det hurtigt.

mail: kontakt@dotnetudvikler.dk

Anders Spliid Hansen
.NET udvikler
http://www.dotnetudvikler.dk
Avatar billede OnkelJoakim Novice
16. juli 2008 - 15:31 #2
Hej spliid!

Den pris er alt for dyr. Det er et computer program til en billard klub der skal bruges. Jeg kender ikke priserne på sådanne API'er, men denne er hus forbi.

Rasmus
Avatar billede spliid Nybegynder
16. juli 2008 - 18:23 #3
Hvor meget betaler du i timen hos din mekaniker? Sidst jeg selv var på værksted var det 449 + moms, og jeg tror umiddelbart det er i den billige ende.

Anyway, hvis du kan give mig flere detaljer om hvilket display og hvilket keyboard systemet skal kobles op i mod, kan jeg lave et konkret tilbud. Men er budgettet ikke over 10.000, så prøv med et opslag på den lokale tekniske skole ;-)
Avatar billede OnkelJoakim Novice
17. juli 2008 - 17:38 #4
Hej Spliid!

Jeg har måske forklaret mig dårligt, men det som jeg har brug for et en "lommeregner", som køre på en linux computer. Der skal kun udvikles et program, som er skrevet i eks C++. Det skal kun køre på en lille computer med en almindelig fladskærm.

Jeg syntes at 25K for en lommeregner er meget dyrt!
Avatar billede spliid Nybegynder
17. juli 2008 - 18:12 #5
Jeg gik ud fra du havde et specielt display + et specielt keyboard (ala det du linkede til), som programmet skulle arbejde sammen med. Det var det jeg mente med API (Application Programming Interface). APIen er det software ens egen kode bruger til at kommunikere med det givne hardware. Men hvis det bare er alm. keyboard+skærm er det klart det kan gøres hurtigere.

Prøv at mail mig, så kan vi måske finde ud af noget.
Avatar billede OnkelJoakim Novice
17. juli 2008 - 18:20 #6
Hej Spliid!

Det lyder helt fint. Jeg får lige fat i dig i morgen. Jeg er halvt ude af døren nu!

Rasmus
Avatar billede alminde Nybegynder
18. juli 2008 - 14:31 #7
Hej Rasmus.

Hvis ikke du allerede har fundet en løsning, er du velkommen til at kontakte mig på jakob at alminde dot org.

Inderligt,
Jakob Alminde.
Avatar billede OnkelJoakim Novice
22. april 2012 - 21:08 #8
Lukker