Avatar billede r-data Novice
18. juli 2008 - 18:27 Der er 7 kommentarer

Starte Outlook fra et andet program

Hvordan starter man "Ny meddelelse" i Outlook fra et andet program og vedhæfter en fil?
I det programmeringssprog jeg bruger kan jeg blot skrive
RUN('Program.exe') for at starte et andet program op. Kan jeg skrive noget i retning af
RUN('Outlook.exe -NewMail -fil.pdf') eller lignende?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 18:31 #1
Avatar billede r-data Novice
18. juli 2008 - 18:57 #2
Tak for det - meget - hurtige svar. Men disse parametre kolliderer lidt med hinanden ser det ud til! /a åbner og vedhæfter /c ipm.note kan indsætte emailadresse. De kan ikke kombineres og jeg savner også en måde at indsætte emne
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. juli 2008 - 19:45 #3
Der står "This switch cannot be used with message classes that aren't based on Outlook."

Nøgleord: "that aren't based on Outlook".

Hvis /a og /c ER "based on Outlook", skulle der ikke være problemer.. du kunne jo prøve det, og se om det virker..

Så vidt jeg kan se, så er "message class'en" kaldet "ipm.note" en del af Outlook..?
Avatar billede r-data Novice
18. juli 2008 - 20:26 #4
Jeg synes at jeg har afprøvet alle kombinationsmuligheder nu og det vil ikke virke. Når man læser commandlines.htm ser det også ud som om man kun kan bruge én switch ad gangen. Men det lyder på den anden side usandsynligt hvis det skulle være tilfældet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. juli 2008 - 01:14 #5
Det tættest jeg kan komme på det ønskede er følgende:

outlook /c ipm.note /a "C:\mappe\fil.doc" /m emailname

Det skulle starte Outlook med en ny besked, vædhæftede fil, og navnet/emailen på modtageren (regner jeg med at det er).

Hvilket programmeringssprog, er det du bruger?
Avatar billede r-data Novice
19. juli 2008 - 15:18 #6
Jeg prøver kun de forskellige syntakser af i Start / Kør. Når det ikke virker dér, vil det heller ikke virke i mit programmeringssprog (som er Clarion)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
19. juli 2008 - 20:33 #7
Det er nok bedre at bruge DOS-Prompten (start - kør - cmd.exe). Du skal højst sandsynligt navigere til Outlook mappen, da den nok ikke er i din PATH-indstilling.

Så kan du se om den spytter noget ud, dvs enten fejlmelding eller information/forslag.

Men det ændrer ikke på, at disse parametere muligvis ikke virker..

Hvis det her er vigtigt nok, kunne du evt kigge forbi http://support.microsoft.com/ f.eks.:

Microsoft Outlook Express 6.0: http://support.microsoft.com/ph/2578/da

Microsoft Office Outlook: http://support.microsoft.com/ph/928

Det skulle være muligt at stille et spørgsmål der.. du skal højst sandsynligt oprette en bruger først..