Avatar billede nyppe Nybegynder
22. juli 2008 - 12:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

opstart af vista ender i blå skærm eller nvidia boot agent hjælp!

har et problem med en aspire 5520 labtop.
den starter op med fejloprettelse:

Ved rep ender det med blå skærm hvor den siger session 3 initialization failed remove new soft- hardware

ved normal genstarter den efter et stykke tid og kører nvidia boot agent siger pxe-e61 mediatest failure check cable

har skaffet en vista recovery boot cd, men efter at havde bootet på den og startet den, læser den windows filer, går i sort skærm hvor kun muse ikonet ses (dog kan man køre med musen), men der sker ikke mere ser heller ikke ud til den arbejder.

Jeg kender ikke vista, så jeg er ved at løbe tør.

Håber der er nogle der har et godt råd!
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
22. juli 2008 - 14:44 #1
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand, og så fjerne nvidia driveren?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 14:51 #2
Systemgendannelse??
Avatar billede osigaard Nybegynder
22. juli 2008 - 15:35 #3
Har du installeret SP1?
Hvis da, så installer VGA(Roll back)_nVidea_V7.15.11.6749(WHQL)_Vista_SP1
Der opstår øjensynlig problem med VGA driver i SP1
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5520.html
Avatar billede nyppe Nybegynder
22. juli 2008 - 16:05 #4
1. har ikke kunnet få den til at køre i fejlsikret tilstand
2. dens selvoprettelse ender i blå skærm
3. har ikke mulighed for at fjerne eller installere da vista ikke er operationel
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 16:22 #5
Har du data der skal reddes, hvis nej så lav dog en geninstallation
Avatar billede nyppe Nybegynder
22. juli 2008 - 16:58 #6
intet der skal reddes, men det er ikke min pc
har ikke vista cd. og jeg ved ikke hvordan jeg får laptop´en til geninstallere fra det punkt den er nu
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 17:53 #7
Tast F2 ved boot -> på Main siden i BIOS skal du sikre dig at RECOVERY (D2D) er enabblet -> exit and save -> nu genstarter computeren, når du ser Acer Logo taster du Alt+F10 hold tasterne nede i 3 sekunder og nu starter recovery
Avatar billede nyppe Nybegynder
22. juli 2008 - 20:41 #8
ender i det samme som beskrevet med recovery cd, sort skærm med mus ikon, og en meget lav cpu aktivitet. med recovery cd´en havde jeg den til at stå sådan i 2 timer
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 20:55 #9
" recovery cd" Er det recovery partition du mener ??
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2008 - 20:57 #10
Du skal prøve samme fremgangsmåde som beskrevet på http://www.eksperten.dk/spm/837756
Avatar billede nyppe Nybegynder
22. juli 2008 - 22:34 #11
det er denne cd jeg omtaler

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD

Ved ikke hvad du mener med den denne http://www.eksperten.dk/spm/837756

booter fint på cd, men ingen menu eller dos prompt viser sig.
vil en manuel formatering ikke risikere at miste den fabriks installerede opsætning eller er den låst så ingen kan fjerne den.

men det kan umiddelbart være lige meget, pc er tilbage til knægten og den vil blive sendt tilbage til rep, deres problem :)

men du må da gerne få pointene for ulejligheden
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2008 - 09:53 #12
"Ved ikke hvad du mener med den denne"

Tja! som du måske har bemærket så fik spørgeren løst sit problem ved at følge den fremgangsmåde jeg foreslog og det var min opfattelse at det også ville løse dit problem, det tror jeg fordi jeg er ret overbevidst om at der er rod på harddiske og det ville "scandisk" med stor sandsynlighed ha afhjulpet

"booter fint på cd, men ingen menu eller dos prompt viser sig."
Hvis du har downloadet og brændt www.helgec.dk/unik.iso korrekt så booter cdèn og du får en A:\> promt

"vil en manuel formatering ikke risikere at miste den fabriks installerede sætning"

Nej da, recovery partitionen er en skjult partition
Avatar billede nyppe Nybegynder
23. juli 2008 - 13:00 #13
Tja
det kunne godt ske det kunne havde hjulpet med www.helgec.dk/unik.iso men den lagde jeg ikke mærke til, og som nævnt har jeg ikke pc´en til rådighed mere
Avatar billede Graver117 Nybegynder
26. juni 2010 - 00:49 #14
Hej Alle,

Jeg har haft samme problem med blå skærm og "NVIDIA Boot Agent - PXE E61 Media Test Failure, Check Cable - PXE M0F exiting NVIDIA Boot Agent - Operating System Not Found". Boot agent fejlen kunne kun løses med "ctrl+alt+del" 3-4-5 eller flere gange indtil Windows startede normalt...?? Nogle gange startede den normalt efter 1. gang, andre efter 5. gang....

Jeg har lige geninstalleret ny os og lagt alle programmer ind forfra. Nu er den blå skærm stoppet...

I starten kørte den fint, men efter at have udført alle Windows 117 opdateringer (sp1 og sp2 - der er ikke flere opdateringer) laver den nu samme boot agent fejl igen. Noget siger mig, at en eller anden Windows opdatering konflikter med et eller andet i bios??

Har efterfølgende ændret boot order - det hjalp ikke. Skal stadig lave "ctrl+alt+del" tricket et ukendt antal gange, for at starte Windows normalt. Har siden disabled alle andre boot options end hhd. Nu skriver den kun "Operating System Not Found"... "ctrl+alt+del" tricket igen igen et ukendt antal gange starter Windows normalt...??!!

Skal bios opdateres eller hvad pokker stiller jeg ellers op?

PFT

PS:
Laptop specs:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01039262&tmp_task=prodinfoCategory&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&product=3388282