Avatar billede dakine Nybegynder
25. juli 2008 - 21:53 Der er 5 kommentarer

Problem med bundkort/ grafikkort kompabilitet.

Hej.

Jeg har et efterhånden ældre Abit IC7-G bundkort. Omkring 3- 4 år gammelt.

Sagen er, at jeg netop har udskiftet grafikkortet, pga. ny 16:9 skærm, og min gamle og det gamle Radeon9600 grafikkort kunne ikke gå op i den ønskede opløsning.

Jeg købte da et Club 3D GeForce 7600GS.

Min når jeg forsøger at installere den nye driver standser installationen med besked om, at hardwaren ikke er understøttet!

Jeg har opmærksom på at jeg købte AGP 8x, men er det bundkort driver og grafikkort driver, der bare ikke kan sammen!

Pokkers!! - Nogle forslag?

mvh
Henrik
Avatar billede euhp Nybegynder
26. juli 2008 - 01:39 #1
Hej

Nej kortet skal understøtte AGP 8x. Har du opdaterede bundkortdriverne FØR du opdaterede grafikkortdriveren, og hvad med BIOS?
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juli 2008 - 07:05 #2
Har du husket det ekstra strømstik til grafikkortet? det er måske en forkert driver du prøver at bruge, du kan prøve den der hedder, Nvidia 93.71 den bruger jeg selv til mit 7600GS.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. juli 2008 - 07:35 #3
Du kan hente driveren nvidia 93.71 her. http://www.hardwareonline.dk/download.aspx?id=155
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:07 #4
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:56 #5
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.