Avatar billede theoneandonly Nybegynder
29. juli 2008 - 10:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Digital tuner til husstand med flere fjernsyn

Jeg søger en digital tuner der kan tilsluttes antennenettet (i en alm. villa) umiddelbart før signalet fordeles ud til de forskellige fjernsyn. Har allerede en analog signalforstærker. Så den digitale tuner skal sidde mellem antennen og denne signalforstærker. Er der nogle der har en idé?

på forhånd tak, Christian.
29. juli 2008 - 10:33 #1
Kig her omkring -> http://www.antennelageret.dk/ ?
Avatar billede ebea Ekspert
29. juli 2008 - 10:41 #2
Hvordan havde du forestillet dig at du ville styre hvad der skulle ses på de forskellige TV ?. Sådan der kan du ikke styre noget.
For at du kan styre dine signaler (programmer) kræver det at du har en Digital tuner ved hvert TV - ellers skal du have noget helt andet grej, med en såkaldt MUX (multiplexer) siddende. Men det er en dyr løsning, og giver typisk kun 4 programmer pr. enhed, til en pris af ca. 3000,- kr. pr. enhed.
Så er det billigere med flere enkelte Digital modtagere.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. juli 2008 - 12:09 #3
Sådan een kan gøre det: http://www.multibox.dk/

Bortset fra den er dyr, og kun kan klare 4 kanaler pr box, så vil det være smart om du har trukket kabler til alle fjernsyn, så den kan sættes op centralt.
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2008 - 17:39 #4
multibox er til salg på gul og gratis for et par tusind .problemet med den er den kun kan styre 3 kanaler dvs dr update kan ikke ses på den .

køb istedet x antal af det billigste dtt bokse du kan få ,når de skifter systemet så det kører mpeg4 så vil de ikke kunne bruges
Avatar billede theoneandonly Nybegynder
30. maj 2012 - 17:52 #5
Jeg lukker spørgsmålet. Tak for hjælpen!