Avatar billede kgpedersen Nybegynder
01. august 2008 - 21:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

problemer med at modtage gps signal

jeg købte en nüvi 760 gps, men måtte levere den tilbage efter 2 dage, hvor den gentagne gange blev ved med at miste signalet. ligeså snart jeg stoppede bilen og gik ud med den, fandt den signalet igen med det samme. Selv inde i huset kan den finde signalet, men ligeså snart den er i bilen mister den hurtigt signalet.
hvad er årsagen til dette? Forrude, dvd eller andet der påvirker den? Tør ikke købe en ny før jeg finder ud af hvad der er galt.

Venlig hilsen
Kristian Pedersen
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2008 - 22:24 #1
vil gætte på du kører i en fransk bil ikke ?

som har varme behandlet forrrude ,har den ikke et blåligt skær udenfor når man ser på den  ,dette kan gps´r ikke lide da signalet har svært ved og trænge igennem .

din gps fejler intet !

Du skal have fat i en extern antenne til din garmin dette vil løse problemet .

din dvd påvirker den ikke !
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
01. august 2008 - 22:45 #2
Det er nu en tysk. men har også undersøgt det med forruden, og ifølge garmin skulle den sagtens modtage gennem en sådan rude. Vil helst ikke til at rode med eksterne antenner
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2008 - 23:10 #3
nu vil jeg så ikke gøre mig klog på om man også kører med disse spec foruder i tyske biler .

vedr en extern antenne den kobles blot ind i gps´´n og ligger på oppe i forruden monteret

gps´n skal jo fange et x antal satteliter før den kan bestemme hvor den er kan den det i bilen og hvor mange kan den se

hvordan har du den siddende i bilen ,i en holder på forruden eller i en brobit holder eller lign så den ikke er i nærheden af ruden
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
02. august 2008 - 18:31 #4
Nu har jeg fundet ud af hvad der er galt. Og det er underligt nok dvd'en. Lånte en tomtom af min bror. Kørte lidt rundt med den. Fuldt signal hele tiden. Så prøvede jeg at sætte dvd'en i cigaret tænderen, og væk var signalet. Ligeså snart jeg fjernede dvd'en var der fuldt signal igen. Lidt træls, da dvd'en jo vil blive brugt på de ture hvor jeg også vil bruge gps'en!!
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2008 - 18:51 #5
Du skriver :
Så prøvede jeg at sætte dvd'en i cigaret tænderen, og væk var signalet

>dvs den er ikke en del af bilen ,så bør du hvis der er garanti på den sende den retur da den har en udstrålings problem

men trods alt er det godt du fandt ud af problemet og det ikke var gps´n den var galt med .

husk du kan downloade garmin webupdate så du holder din garmin uptodate mht firmawaren
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3699
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
02. august 2008 - 19:39 #6
Det er bare en billig denver dvd, så det er nok derfor den generer for meget udstråling.
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2008 - 20:21 #7
ja

men selvom den er billig eller dyr skal den overholde normerne for radio udstråling

har du problemer med og høre radio i bilen når dvd er tændt ?

er den under garanti så ville jeg nok gå ned med den og sige det her er galt når produktet er aktiveret .
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
03. august 2008 - 01:12 #8
Nej, ingen problemer med radioen, og dvd'en er desværre for gammel nu.
Avatar billede kgpedersen Nybegynder
27. november 2008 - 11:32 #9
svar