Avatar billede qufel Nybegynder
06. august 2008 - 15:19 Der er 2 kommentarer

Pris for at sende en taske fra USA til DK

Jeg står og vil købe en north face surge taske. De findes kun i usa. Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvad jeg kommer af med i moms og skat? Og hvordan hele procedueren foregår.
Tasken koster 100 dollars.

Tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2008 - 19:31 #1
Du bestiller paa nettet. Og betaler prisen plus fragt til Danmark. Jeg gaetter paa
en 30-40 dollar.

Saa smider PostDanmark en seddel i din postkasse om at du skal ned og betale for din
pakke. Det goer du saa og du faar pakken.

Du skal betale: 25% import moms, 10-15% import told hvis varen kraever det (jeg ved ikke
med tasker) plus PostDanmarks horrible gebyr for fortoldning.

Du kan nemt komme til at betale 1100 kroner.
Avatar billede Beach Mester
07. august 2008 - 10:13 #2
Det eneste 100% rigtige svar får du kun ved at henvende dig til Skat og få en skriftlig forhånds-erklæring på hvad du skal bløde i told, da tolder Jensen ikke nødvendigvis fortolker deres egne retningslinier på samme måde som tolder Hansen:-(

Ud over det så er Arne V´s indlæg ikke helt ude i skoven.

//Beach