Avatar billede blikke Nybegynder
06. august 2008 - 20:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows på Macbook

Jeg har den første macbook med det nye leopard styresystem, og overvejer at installere windows xp, da jeg er lidt træt af ikke at kunne køre små ordinære spil.

Mit spørgsmål er hvad den anbefalede størrelse på mac er, og hvor meget effekt det vil have på hastigheden?

Specifikationer: 2.1 GHz Intel Core 2 Duo, 1GB memory, 120GB hard drive.
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. august 2008 - 21:04 #1
hvis det er små ordinærer spil du ønsker, så start med at installere et virtualiseringsprogram som VMware Fusion: http://www.vmware.com/products/fusion/ Med dette kan du oprette en virtuel maskine med en Windows XP eller Vista på, og derved kunne kører dine ønskede spil uden at skulle partitionere din harddisk op. Du skal dog være opmærksom på at ligemeget hvilke løsning du ønsker, så vil jeg klart anbefale at du smider noget mere ram i din maskine. 1 GB er generelt ikke meget, uanset hvilken opgave du ønsker at løse. Det er især en go ide nu hvor dollaren og derved RAM'en er meget lav. Du kan vel max'e din maskine ud for 300-400 penge...
Avatar billede blikke Nybegynder
06. august 2008 - 21:24 #2
Hvis jeg nu vil dele harddisken op, hvordan skal det så foregå, og vil det have nogen konsekvenser?
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. august 2008 - 23:00 #3
Hvis du ønsker at partitionere disken op, skal du benytte BootCamp applikationen som du finder på din mac under "hjælpeværktøjer". Denne guide kører dig igennem alt hvad du skal bruge, og det er også denne der nedlægger partitionerne når du ikke længere ønsker benytte det. Det har ikke nogle yderligere konsekvenser for nogle af dine ressourcer, så som disk, ram cpu ect., da disse er isolerede da du kun kan køre ét OS ad gangen.
Avatar billede ferdinand.k Mester
06. august 2008 - 23:00 #4
Avatar billede blikke Nybegynder
09. august 2008 - 11:14 #5
Hvis jeg nu skal spille Tiger Woods PGA Tour, hvad vil du så anbefale?